نفت در یک ماه ۹ دلار ارزان شد

نوسانات قیمت نفت در طول یک ماه گذشته شدت یافته؛ به گونه‌ای که قیمت نفت خام با کاهش 9 دلاری روبرو شد و قیمت سبد نفتی اوپک نیز به کمترین میزان خود رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،قیمت نفت خام برنت از یک ماه گذشته تاکنون با نوسانات کاهشی همراه بود؛ به گونه‌ای که در طول این مدت، از 111 به 102 دلار سقوط کرد و کاهش 9 دلاری را برای خود ثبت کرد.

به گزارش «اقتصادنیوز»، این نوسانات کاهشی در حالی است که قیمت سبد نفتی اوپک نیز در طول این مدت با کاهش همراه بود. این نرخ نفت در طول یک هفته گذشته با کاهش همراه بود و در نهایت در آخرین روزهای هفته گذشته، به 102 دلار رسید تا هم‌نرخ با نرخ نفت برنت شود.

برخی خبرگزاری‌ها گزارش داده بودند که قیمت سبد نفتی اوپک به علت تنش‌های ژئوپلتیکی در 19 ماه ژوئن به بالاترین رقم در سال جاری برابر با 110.26 دلار رسیده بود.

در همین حال، قیمت نفت دبلیوتی‌آی با نوسانات چندانی روبرو نشد و تحولاتش به یک تا دو دلار کاهش یا افزایش ختم شد. در این میان، بسیاری از خبرگزاری‌ها، علت کاهش قیمت نفت را افزایش ذخیره نفت و کاهش تقاضا به دلیل بالا رفتن تنش‌ها در عراق و اوکراین عنوان کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄  16  =