رایزنی تلفنی مرکل و پوتین درباره اوکراین

صدر اعظم آلمان و رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در مورد وضعیت مناطق شرقی اوکراین و تلاش مسکو برای اعزام کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق شرقی این کشور، تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه تلفنی در مورد اوضاع اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس به نقل از «ریانوستی»، بنا بر اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، طرفین در این تماس در رابطه با انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق بحران‌زده شرق و جنوب شرق اوکراین رایزنی کرده‌اند.

دفتر خانم مرکل نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که وی در گفت‌وگو با آقای پوتین، کمک مسکو برای آرام کردن اوضاع و برقراری آتش‌بس در مناطق شرقی اوکراین را خواستار شده است.

روسیه هفته گذشته کاروانی متشکل از کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه را به سوی شهرهای «دونتسک»، «لوهاسنک» و دیگر مناطق تحت محاصره ارتش اوکراین اعزام کرده است.

در مقابل دولت اوکراین مسکو را به تلاش برای سواستفاده از مسائل انسان‌دوستانه و دخالت در مناطق شرقی این کشور متهم کرده و تاکنون اجازه انتقال کمک‌ها به این مناطق را نداده است.

استقلال‌طلبان طرفدار روسیه پیش از این با اشاره به وضعیت وخیم مناطق تحت محاصره، خواستار کمک‌های انسان‌دوستانه شده بودند. در حملات توپخانه‌ای 4 روز گذشته ارتش اوکراین به منطقه «دونتسک»، تاکنون دستکم 74 تن کشته شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  14