پرداخت ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی

قائم مقام صندوق توسعه ملی از اختصاص 7 هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر 3 هزار و 300 میلیارد تومان قرارداد ارائه تسهیلات منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید محمد قاسم حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی با تجهیز منابع امکان ارائه تسهیلات مناسبی را بخش خصوصی دارد، اظهار داشت:  براساس مصوبات انجام شده 22 میلیارد دلار از منابع صندوق به بخش های نفت، فولاد، حمل و نقل ، صنایع و .. اختصاص پیدا کرده است که در همین راستا فعالان بخش خصوصی می‌توانند با اعلام درخواست و طرح های خود به بانک‌های عامل این منابع را دریافت کنند.

 وی با اشاره به اینکه 7 هزار میلیارد تومان هم منابع به صورت ریالی پیش بینی شده است، افزود: برخلاف تمام اظهارات مبنی بر اینکه شرایط صندوق برای دریافت تسهیلات بسیار سخت است باید بگویم صندوق توسعه ملی با درنظر گرفتن شرایطی آسان و تعیین نرخ های مناسب تسهیلات را بدون هیچ مشکلی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی اضافه کرد: نرخ تسهیلات در بخش کشاورزی و صنعت 15 درصد و در مناطق محروم 4 درصد کمتر خواهد بود. البته در بخش ارزی نیز نرخ سود تسهیلات در بخش کشاورزی و صنعت 6 درصد و در مناطق محروم 4 درصد تعیین شده است.

قاسمی حسینی با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 300 میلیارد تومان قرارداد ارائه تسهیلات منعقد شده است، تصریح کرد: پیش بینی بنده این است که تا پایان سال میزان ارائه تسهیلات صندوق به 7 هزار میلیارد تومان در بخش ریالی و 22 میلیارد دلار در بخش ارزی برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  ⁄    =  41