جریمه ۲۵ میلیون دلاری غول بانکی آمریکایی

غول مشاوره آمریکایی پرایس واتر هاوس کوپرز به دلیل دستکاری گزارشی در مورد نقض تحریم‌های ایران از سوی بانک ژاپنی توکیو میتسوبیشی 25 میلیون دلار جریمه به رگولاتور بانکی نیویورک پرداخت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک ژاپنی توکیو میتسوبیشی در سال 2007 زمانی که با تحقیقات مقامات آمریکایی در مورد همکاری با کشورهای تحت تحریم آمریکا روبرو شد، پرایس واتر هاوس کوپرز را برای بازبینی معاملاتش با ایران و کشورهای تحت تحریم دیگر از جمله معاملاتی که از طریق شعبه نیویورک این بانک صورت گرفته بود، استخدام کرد.

این شرکت در ژوئن سال 2008 گزارشی را در مورد معاملات غیرقانونی به مقامات آمریکایی تسلیم و تصریح کرد: این گزارش به صورت بی‌طرفانه تنظیم شده است، اما اکنون در توافق پرداخت جریمه، این شرکت از سوی رگولاتور بانکی نیویورک به دستکاری این گزارش متهم شده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در گزارش اولیه پرایس واتر هاوس کوپرز به دستورالعملهای بانک میتسوبیشی ژاپن اشاره شده بود که از کارمندانش خواسته بود دستورالعمل ویژه‌ای را دنبال کنند تا معاملات با ایران و کشورهای تحت تحریم دیگر توجه آمریکا را جلب نکند. اما این شرکت مشاوره با پذیرفتن درخواست این بانک اقدام به حذف این موارد در گزارش ارسالی به رگولاتورها کرده بود. این شرکت همچنین موضوعات مهم دیگری را از گزارشی اصلی خود حذف کرده یا تغییر داده بود.

پرایس واتر هاوس کوپرز علاوه بر پرداخت جریمه به مدت دو سال از انجام خدمات مشاوره برای شرکت‌هایی تحت نظارت رگولاتور بانکی نیویورک محروم خواهد شد و همچنین باید در سیاست‌های مشاوره خود تغییراتی صورت دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بانک میتسوبیشی ژاپن در سال 2013 با رگولاتور بانکی نیویورک برای فیصله دادن به تحقیقات نقض تحریم به توافق رسید و موافقت کرد 250 میلیون دلار برای نقض قوانین تحریم آمریکا پرداخت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  38  =  40