سوء استفاده کلاهبرداران از سرویس صورت حساب تلفن همراه

فتا تشریح کرد;

به تازگی یکی از اپراتورهای تلفن همراه اقدام به راه اندازی سرویس دریافت صورت حساب مشترکان از طریق ایمیل کرده است که از طریق این سرویس مشترکان دائمی می توانند علاوه بر روش های چاپی، پیامکی و رجوع به پرتال، از طریق ایمیل نیز قبوض خود را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرگرد "مصطفی نوروزی" در این باره افزود: به تازگی یکی از اپراتورهای تلفن همراه اقدام به راه اندازی سرویس دریافت صورت حساب مشترکان از طریق ایمیل کرده است که از طریق این سرویس مشترکان دائمی می توانند علاوه بر روش های چاپی، پیامکی و رجوع به پرتال، از طریق ایمیل نیز قبوض خود را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع می تواند مورد سوء استفاده افراد کلاهبردار و سود جو قرار گرفته و از این طریق و با سوء استفاده از این سرویس اقدام به ارسال ایمیل برای مشترکان کرده و اقدام به کلاهبرداری (دریافت اطلاعات حساب مشترکین با سوء استفاده از این موضوع، ارسال لینک صفحات فیشینگ برای پرداخت اینترنتی قبوض در قالب ایمیل و …) کنند.

این مقام مسوول در پایان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو و کلاهبردار از این طریق راه کارهای زیر پیشنهاد می شود:
مشترکان در صورت دریافت ایمیل در این رابطه از این که ایمیل دریافت شده از طرف اپراتور مورد نظر است یا خیر اطمینان حاصل نمایند.
مشترکان در صورت پرداخت قبوض از طریق اینترنت از واقعی بودن درگاه بانکی اطمینان حاصل نمایند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  +    =  38