چکاوک از آذرماه ترمز فیزیک ۶۰۰هزار چک را می کشد

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی خبر داد

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: با راه اندازی سامانه چکاوک رد و بدل فیزیکی چک حذف می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ناصر حکیمی در نشست خبری امروز اظهار داشت: تحولی که در راه اندازی سامانه دولتی برای امور مالی رخ داده این است که فیش ها به طور کلی حذف می شوند.

وی درباره طرح کاشف گفت: این طرح نمود و جلوه ساختار امنیتی جدید است که در سیستم بانکی به آن پرداخته شده است. این مرکز نقطه اتصال بانک ها به یکدیگر و بانک ها به مراکز امنیتی مانند پلیس و … است.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در مورد سامانه چکاوک نیز به ایراد توضیحاتی پرداخت و افزود: هم اکنون چک ها به صورت فیزیکی رد و بدل می شود که براساس سامانه چکاوک رد و بدل فیزیکی حذف می شود.

وی گفت: با سامانه چکاوک فاصله چک بین تهران و شهرستان ها کوتاه می شود و زمان کلر نیز کاسته خواهد شد. این سامانه هم اکنون راه اندازی شده است و به صورت موازی در حال فعالیت است و 50 هزار چک را مبادله می کند.

حکیمی با بیان اینکه استفاده گواهی نماد برای امضای الکترونیکی چک آغاز شده است، تصریح کرد: وقتی چک به صورت فیزیکی باشد باید تمام چک ها در شبکه بانکی ابعاد استاندارد پیدا کنند اما در چک های جدید از فیچر بارگذاری دو بعدی استفاده شده است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره هک شدن بانک‌ها ، گفت: هک شدن مفهوم خاصی است، وقتی کلاهبرداری اتفاق می افتد می گویند بانک هک شده اما در عمل بانکی هک نشده است. قویا می گویم تا کنون بانکی هک نشده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  3  =