تمایل واشنگتن به همکاری با کشورهای سنی علیه داعش

جاش ارنست با تاکید بر خرسندی آمریکا از روابطی که با عربستان در زمینه مبارزه با تروریسم برقرار کرده است،‌ گفت: مجالی برای همکاری با کشورهای منطقه بویژه عربستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا با کشورهای سنی در منطقه برای تشکیل ائتلافی علیه داعش هماهنگ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه العربیه اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است تا ائتلافی با کشورهای سنی منطقه و قبائل اهل تسنن در عراق تشکیل دهد.

وی با تاکید بر خرسندی آمریکا از روابطی که با عربستان در زمینه "مبارزه با تروریسم" برقرار کرده است،‌ گفت: مجالی برای همکاری با کشورهای منطقه بویژه عربستان وجود دارد.

جاش ارنست درخصوص سخنان اخیر باراک اوباما مبنی بر این که واشنگتن استراتژی‌ای برای مقابله با داعش در سوریه ندارد، گفت: در این مصاحبه از وی یک سوال مشخص درخصوص حملات نظامی به داعش در سوریه مطرح شد و او پاسخ داد که منتظر طرح‌های وزارت دفاع است تا به او گزینه‌هایی برای عملیات نظامی بدهد. اوباما هنوز دستور حملات نظامی در سوریه را نداده است، اما استراتژی جامعی را برای مقابله با داعش تدوین کرده است و این استراتژی با حمایت آمریکا از تلاش‌های دولت عراق برای تشکیل دولت توافقی که با خطر داعش مقابله کند،‌ آغاز شد و علاوه بر آن، آمریکا کمک‌های دیگری را برای حمایت از نیروهای کرد و عراقی ارائه می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄    =  9