گرایش کشورها به پیاده سازی الگو ی بانکداری اسلامی

پیام مدیرعامل بانک رفاه برای هفته بانکداری:

آنچه امروز در عرصه بین الملل شاهد آن هستیم سوق یافتن بسیاری از کشورها برای پیاده سازی این الگو و بهره مندی از ابزارهای بانکداری اسلامی است که نظام بانکی را با نظام اقتصاد بین‌الملل پیوند داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد رضا نظری مدیر عامل بانک رفاه کارگران، طی پیامی فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی را به تمامی فعالان اقتصادی و همکاران پر تلاشم در شبکه بانکی کشور از حوزه های سیاست گذاری، مدیریت و اجرا تبریک عرض می کنم.

بنیان نهادن بانکداری بدون ربا و اسلامی تلاش مقدسی است که برای اجرای فعالیت های بانکی مبتنی بر شرع مقدس و آموزه های دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پایه گذاری شد که هدف عمده و اساسی آن علاوه بر غیر ربوی بودن فعالیت های بانکی، تامین عدالت اقتصادی و کمک به توسعه اقتصادی کشور است.

آنچه امروز در عرصه بین الملل نیز شاهد آن هستیم سوق یافتن بسیاری از کشورها برای پیاده سازی این الگو و بهره مندی از ابزارهای آن است که نظام بانکی را با نظام اقتصاد بین‌الملل پیوند داده است.

بی تردید تلاش های خوب دهه های اخیر در زمینه پیاده سازی الگوی بانکداری اسلامی شایسته قدردانی است اما از ظرفیت های عظیم این بخش و ابزارهای کارآمد آن به ویژه در زمینه عقود اسلامی آنچنان که باید استفاده نشده و همه باید تلاش کنیم نظام بانکی کشور را به آرمان های عمیق نظام اسلامی خود بیش از گذشته پیوند داده و در جهت بالندگی هر چه بیشتر فرهنگ و نحله اقتصاد مقاومتی، از آن بهره مند گردیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6