MBS ها، موجب نظام بخشی مالی در کشور خواهند شد

شاپور محمدی گفت: اوراق رهنی در تقویت فرصت های سرمایه گذاری تأثیر بسزایی خواهد داشت و از دید کلان هم در حوزه بازار سرمایه نظام بخشی مالی ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اوراق رهنی Motorgage Back Security یا همان MBS ها، موجب نظام بخشی مالی در کشور خواهند شد.
شاپور محمدی در خصوص ویژگی های اوراق رهنی، اظهار داشت: اوراق رهنی یکی از مهم ترین ابزارهای معاملاتی در دنیاست که در کشور ما نیز می تواند فرصت های سرمایه گذاری بیشتری را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: این اوراق در تقویت فرصت های سرمایه گذاری تأثیر بسزایی خواهد داشت و از دید کلان هم برآوردی دائمی از دارایی های کشور را فراهم می کند در حالی که در حوزه بازار سرمایه ، یک نظام بخشی مالی را ایجاد می کند.

محمدی با اشاره به پذیرش این اوراق در بازار سرمایه در آینده ای نزدیک، متذکر شد: اوراق رهنی Motorgage Back Security یا همان MBS ها، یک دارایی مالی است که پشتوانه فیزیکی دارد که این پشتوانه فیزیکی می تواند املاک و مستغلات یا هر چیز دیگر باشد.
 

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان نیز اظهار داشت: با ورود صندوق های زمین و ساختمان در بازار سرمایه منابع بازار جذب فعالیت های اقتصادی سودآور و با ارزش افزوده مناسب خواهد شد.

وی گفت: با کمک صندوق های زمین و ساختمان، صنعت ساختمان نیز می تواند حرکتی پویا داشته باشد و اقتصاد کشور را به اهداف اصلی خود که همانا، تحرک بخش ساختمان و مسکن و منظم شدن جریان پول در کشور و همچنین تقویت بازارهای مالی است، می رساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  ⁄  55  =