بی تاثیری تنشهای بین المللی بر بازارطلا

تازه ترین تحلیل کارشناسان نشان می دهد که بازارهای جهانی بخصوص بازار طلا نسبت به تشدید تنشهای سیاسی بین المللی بی توجهی کرده و تنشهای بین المللی هنوز تاثیر چندانی بر بازارطلا نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایت طلا،اف ایکس استریت، در حالی که دولت اوکراین از جنگی تمام عیار در شرق این کشور خبر داده و رهبران اروپایی نیز اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه را در اولویت قرار داده اند هنوز بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا نسبت به این تحولات مهم سیاسی واکنش روشنی نشان نداده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای گذشته نتوانسته سطح حساس و تعیین کننده 1292 دلاری را حفظ کند و به نظر می رسد اگر روند نزولی آن ادامه یابد به زودی سطح حمایتی 1270 دلاری را نیز خواهد شکست.

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در ماه جاری میلادی برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج این نشست هستند تا سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا روشن شود.

اگر بانک مرکزی اروپا اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر را در اولویت قرار دهد این مساله به ضرر ارزش یورو و قیمت جهانی طلا خواهد بود.
ادامه روند صعودی شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −  40  =