تهدید اتحادیه اروپا به تحریم‌ رژیم صهیونیستی

اتحادیه اروپا، رژیم صهیونیستی را تهدید کرده است که اگر مکانیزمی برای متمایز کردن کالاهای تولید شده در شهرک‌های صهیونیستی از سایر کالاها ایجاد نکند، همه محصولات لبنی و گوشتی تولید شده در اراضی اشغالی را تحریم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روزنامه «معاریو»، اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌هایی را علیه واردات همه محصولات لبنی و گوشتی اسرائیل اعمال کند، مگر اینکه این رژیم مکانیزم موثری به کار گیرد که محصولات تولید شده در مناطق فراتر از مرزهای 1967 را متمایز کند.

بر اساس این گزارش، این تحریم می‌تواند کالاهای همه صادرکنندگان اسرائیلی را در بر بگیرد. هفته‌ها به طول می‌انجامد تا مقامات اسرائیلی همتایان اروپایی خود را متقاعد سازند، سیستمی را به اجرا در آورده‌اند که به طور جداگانه کالاهایی را که در مرزهای مورد مناقشه تولید شده‌اند، برچسب می‌زند.

مقامات اروپایی به روزنامه معاریو گفته‌اند، هدف این اقدام به هیچ وجه، تحریم اسرائیل نیست بلکه این تصمیم صرفا در ادامه قطعنامه دسامبر 2012 وزرای خارجه اتحادیه اروپاست که در آن گفته شده، در هر گونه توافقنامه اقتصادی با اسرائیل در آینده، بروکسل تاکید خواهد کرد محصولات شهرک‌های صهیونیستی برچسب بخورند. این تصمیم هماهنگ با سیاست رسمی اتحادیه اروپاست که طبق آن همه محصولات شهرک‌های صهیونیستی غیر قانونی هستند.

بر اساس این گزارش، ضرب‌الاجل اجرای چنین مکانیزمی از اول سپتامبر بوده است، اما اکنون مقامات اروپایی با افزایش مهلت برای انجام این کار موافقت کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  +    =  34