طرح ۵۰ میلیون دلاری زنانه گوگل

این شرکت که مقصر اصلی این اختلاف شدید جنسیتی را ناشی از نقص سیستم آموزشی می‌داند، قصد دارد آموزش علوم رایانه‌ای، به‌ویژه کدنویسی را به زنان افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکت گوگل در پی انتشار نمودار تفاوت جنسیتی کارمندانش در سرتاسر جهان که نشان می‌داد تنها 30 درصد از کارمندان این شرکت را زنان تشکیل می‌دهند، طرحی 50 میلیون دلاری را برای افزایش علاقمندی زنان و دختران به دانش کدنویسی و برنامه‌نویسی راه‌اندازی کرده‌است.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، این شرکت که مقصر اصلی این اختلاف شدید جنسیتی را ناشی از نقص سیستم آموزشی می‌داند، قصد دارد آموزش علوم رایانه‌ای، به‌ویژه کدنویسی را به زنان افزایش دهد.

به گفته سوزان وجیکی رئیس یوتیوب، کدنویسی تنها مهارتی نیست که در شرکت‌های تکنولوژی کاربرد داشته‌باشد، بلکه ادبیاتی جدید است که امکان خلق، نوآوری و تغییر را در هر زمینه‌ای برای افراد به‌وجود می‌آورد.

طرح جدید گوگل که محوریت آن بر آموزش زنان قرار گرفته، منابع و پروژه‌هایی با هدف آموزش و الهام بخشیدن به زنان برای تشویق آنها به کد‌نویسی ارائه می‌کند. این پروژه از جنبه سرگرمی و بازی نیز برخوردار است تا دختربچه‌ها نیز بتوانند با کمک آن طرح‌های ساده و متحرکی ایجادکرده و به توانایی‌های برابر خود با مردان در برنامه‌نویسی پی ببرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4