اصلاح هندسی هزار نقطه از معابر پایتخت

هزار نقطه از معابر تهران اصلاح هندسی می‌شود. اصلاح هندسی این تعداد از معابر به‌منظور ارتقای ایمنی و افزایش آرامش شهروندان، بازسازی و نوسازی ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،هزار نقطه از معابر تهران اصلاح هندسی می‌شود. اصلاح هندسی این تعداد از معابر به‌منظور ارتقای ایمنی و افزایش آرامش شهروندان، بازسازی و نوسازی ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار دارد.

به گفته سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیریت شهری برقراری جدی نظم و انضباط ترافیکی در شهر، صیانت از حرمت و حریم شهروندان و حفظ آرامش و ایمنی آنها در جریان سفرهای درون شهری را در دستور کار قرار داده است. در حال حاضر بی‌انضباطی و لجام گسیختگی در رفتارهای ترافیکی شهروندان، دغدغه مشترک مدیریت شهری و شهروندان است و رفتارهای دور از مدنیت توسط گروهی از رانندگان، علاوه بر به بار آوردن حوادث تلخ و ناگوار، وجهه مردم را نیز در جهان خدشه‌دار کرده است. عابران هنگام عبور از گذرگاه عابر پیاده دغدغه و استرس دارند که چگونه خود را از یک طرف خیابان و از لابه‌لای انبوه وسایل نقلیه چهارچرخ و دوچرخ، به‌گونه‌ای که با آنها برخورد نکنند و زیر چرخ‌هایشان له نشوند، صحیح و سالم به طرف دیگر خیابان برسانند.

مدیریت شهری برنامه کلان و گسترده‌ای را جهت تصحیح رفتارهای ترافیکی شهروندان در دستور کار خود قرار داده که با پیاده‌سازی موفق این برنامه، انتظار دارد تحول اصولی در نگرش و تغییر اساسی در رفتار شهروندان در حوزه فرهنگ ترافیک رخ دهد. به این منظور ضروری است نسبت به رفع ایرادات زیرساختی و اصلاح تجهیزات ترافیکی اقدام کند و ضمن تصحیح خط‌کشی‌های شبکه معابر و تکمیل علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ترافیکی، اشکالات موجود در المان‌های ترافیکی را نیز برطرف کند.

اعمال دقیق قانون، بهبود شبکه معابر شهری، اصلاح تجهیزات ایمنی و توسعه آموزش به شهروندان، می‌تواند نظم و انضباط را به شهر بازگرداند. در این زمینه اراده مدیریت شهری، انضباط‌بخشی به ترافیک است و موفقیت این طرح، تحولی اساسی در راستای تحقق این هدف بزرگ به‌عنوان اقدامی ماندگار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  −  57  =