نشست ایران و سه کشوراروپایی فردا در وین

نشست چهارجانبه ایران و سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلستان درباره برنامه هسته‌ای ایران و در سطح معاونان وزرای خارجه فردا -پنجشنبه- در وین برگزار می‌شود.

نشست چهارجانبه ایران و سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلستان درباره برنامه هسته‌ای ایران فردا -پنجشنبه- در شهر وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، این نشست در ادامه رایزنی‌های ایران با اعضای 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزرای خارجه ایران ریاست هیأت ایرانی را در این مذاکرات برعهده دارند.

معاونان ظریف پنجشنبه و جمعه هفته گذشته 13 و 14 شهریور ماه نیز در شهر ژنو به مدت 12 ساعت و نیم با معاونان وزرای خارجه آمریکا به رایزنی پرداختند و کارشناسان دو طرف نیز 8 ساعت گفت‌وگو کردند. البته این دومین دور رایزنی معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در شهر ژنو بود و آنها 16 مرداد نیز به مدت چهار ساعت در ژنو در این باره گفت‌وگو کردند.

هفتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 قرار است 18 سپتامبر (27 شهریور ماه) در شهر نیویورک برگزار و یک روز قبل 26 شهریور محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون بر سر میز ناهار به رایزنی قبل از مذاکرات خواهند پرداخت.

آنگونه که سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیش از این گفته بود که نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 (آلمان، فرانسه، انگلستان، روسیه، چین و آمریکا) نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.

محمدجواد ظریف هفتم شهریور ماه در سفری یک روزه به مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره این مذاکرات به گفت‌وگو پرداخت و در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه تاجیکستان نیز با وزیر خارجه چین در این زمینه گفت‌وگو خواهد کرد.

ایران و 1+5 درباره دستیابی به توافقنامه جامع هسته‌ای تاکنون 6 دور در شهر وین پایتخت اتریش مذاکره کردند که در ششمین دور و پس از آنکه مشخص شد توافقی حاصل نمی‌شود این مذاکرات برای چهار ماه تمدید شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  2  =