مشکل بیمه مسکن مهر حل شد

تامین اجتماعی مصوبه دولت را برای دریافت 5200 تومان حق بیمه به ازاء هر متر مربع مسکن مهر ابلاغ کرد تا بدین ترتیب روند صدور پایان کار و فروش اقساطی مسکن مهر سرعت گیرد.

با ابلاغ نامه شماره 50/20/93/4855 مورخ 17 شهریور از سوی سازمان تامین اجتماعی مشکلات بیمه مسکن مهر بر اساس مصوبه 15 اردیبهشت 92 هیات وزیران حل شد.

به گزارش فارس، دولت در 15 اردیبهشت 92 مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن حق بیمه در پروژه‌های مسکن مهر که سازندگان به موجب تفاهمنامه سه جانبه و یا تعاونی‌های مسکن مشغول ساخت هستند به ازای هر متر مربع 5200 تومان برای یکبار اخذ شود و سازمان تامین اجتماعی بیمه دیگری از پروژه‌ها اخذ نکند و ظرف 20 روز مفاصا حساب آن را صادر کند.

از آن زمان تاکنون این مصوبه توسط سازمان تامین اجتماعی به استان‌ها ابلاغ نشده بود، اما پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی موجب شد تا وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی که در 25 اسفند پارسال نامه‌ای به نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ارسال کند و سرانجام سازمان تامین اجتماعی نظر به اهمیت و اخذ پایان کار و صدور دفترچه اقساط بانکی برای پروژه‌های مسکن مهر نسبت به ابلاغ مصوبه اقدام کند.

با ابلاغ این مصوبه که در تاریخ 17 شهریور ماه جاری انجام شده است تعرفه حق بیمه تامین اجتماعی مسکن مهر به میزان 5200 تومان برای هر متر مربع تعیین و پیش‌بینی می‌شود صدور پایان کار توسط شهرداری‌‌ها برای پروژه‌های مسکن مهر و فروش اقساطی مسکن مهر سیر صعودی پیدا کند.

علیرغم اینکه در مصوبه دولت قبلی و با تایید دولت یازدهم حق بیمه پپمانکاری و کارگروهی واحدهای احداثی مسکن مهر به ازاء هر متر مربع 5200 تومان تعیین شده بود اما خبرها حاکی از این است که بیمه تامین اجتماعی این مصوبه را قبول ندارد تا به نوعی حق بیمه از 5200 تومان به متری 22 هزار تومان برسد و مشکلاتی برای سازندگان و متقاضیان مسکن مهر ایجاد شود.

با این اقدام صدور دفترچه اقساط مسکن مهر سرعت می گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1