ایرانی ها ۱۰۰ تن طلا در خانه مخفی کردند!

رئیس اتحادیه تولید‎کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران خواستار ایجاد بانک طلا با همکاری بانک مرکزی برای جذب طلاهای خانگی شد که به بیش از 100تن هم می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مهر: رئیس اتحادیه تولید‎کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران خواستار ایجاد بانک طلا با همکاری بانک مرکزی برای جذب طلاهای خانگی شد که به بیش از 100تن هم می‌رسد.

عباداله محمدولی در گفتگویی با بیان اینکه بازار طلا و جواهر در کشور مزیت خوبی دارد و سالانه به 200 تا 250 تن مواد اولیه از الیاژهای مختلف فلزی نیاز داریم، گفت: تا 80 درصد طلا و جواهر به صورت غیر رسمی به بازار وارد می شود.

رئیس اتحادیه تولید‎کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران با ذکر این مطلب که فروش مصنوعات داخلی جای خود را به تدریج به مصنوعات خارجی می دهد، بر ضرورت حمایت از صنعت تولید طلا و جواهر تاکید کرد. 

وی گفت: تا چند دهه قبل از طلا به عنوان پشتوانه پول ملی نگهداری می کردند و امروز این روند کمتر دیده می شود و بانک های مرکزی، طلاها را در اختیار صنایع داخلی قرار می دهند تا ارزش افزوده بیشتری ایجاد شود.

محمدولی افزود: ایران می تواند در صنعت طلا و جواهرات به سطح ترکیه برسد که اشتغالزایی بالایی هم دارد چون تقاضا در بازار داخلی خیلی زیاد است و تولید سالانه دو و نیم تن طلا پاسخگو نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  −  6  =