واکنش ایران به ایجاد ائتلاف علیه داعش

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش که پس از اجلاس سران ناتو در ولز اعلام موجودیت کرده و در حال شکل گیری است ،با ابهامات جدی مواجه بوده و در جدیت آن برای مبارزه ریشه ای و صادقانه با تروریسم تردید اساسی وجود دارد.

تابناک: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش که پس از اجلاس سران ناتو در ولز اعلام موجودیت کرده و در حال شکل گیری است ،با ابهامات جدی مواجه بوده و در جدیت آن برای مبارزه ریشه ای و صادقانه با تروریسم تردید اساسی وجود دارد .

مرضیه افخم در جمع خبرنگاران درباره تشکیل ائتلاف بین المللی علیه داعش تصریح کرد: برخی کشورهای درون این ائتلاف در شمار حامیان مالی و امنیتی تروریستها در عراق و سوریه بوده اند و برخی دیگر به امید ایجاد تغییرات سیاسی مطلوب خود در عراق و سوریه در عمل به مسئولیت بین المللی خود کوتاهی کرده اند .

وی اضافه کرد: طی سالیان متمادی سیاستها و اقدامات دو گانه و تبعیض آمیز و استفاده ابزاری از تروریسم و افراطی گری نتیجه ای جز ترویج تروریسم و افراط گرائی و ظهور شاخه های متعدد این گروهها در نقاط مختلف جهان نداشته است .

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد : این کشورها قبل از اقدامات نمایشی که به نظر می رسد برای پاک کردن سابقه خود در حمایت از تروریست ها بدان متوسل شده اند، لازم است اگر واقعا از گسترش ابعاد تروریسم دچار هراس شده اند، بدون توسل به اقدامات شعاری و بهره برداریهای سیاسی ، به رویکرد دوگانه خاتمه داده و صداقت خود برای مبارزه جمعی و فراگیر با تروریسم و علیه افراطی گری را به اثبات برسانند.

مرضیه افخم همچنین درباره اظهار نظر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا مبنی بر گفتگوی هیاتهای دو کشور پیرامون موضوع داعش در حاشیه مذاکرات هسته ای اخیر در ژنو گفت :در مذاکره با طرف آمریکائی هیچ موضوعی غیر از موضوع هسته ای مطرح نشده و صرفا طرف آمریکائی مواضعش را در مورد داعش بیان کرده است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −    =  28