دانشجویان مراقب کلاهبرداران سایبری باشند

‌پلیس فتا هشدار داد

‌پلیس فتای سمنان از دانشجویان خواست هنگام پرداخت شهریه دانشگاه به صورت اینترنتی، نکات امنیتی را رعایت کنند و مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اعلام کرد: پلیس فتای سمنان از آنان خواست تا در هنگام پرداخت شهریه دانشگاه به صورت اینترنتی، نکات امنیتی را رعایت کنند.

پلیس فتا توصیه کرد حتی الامکان از مکان های عمومی برای پرداخت اینترنتی شهریه استفاده نکنند و در صورت مراجعه به نت سراها نکات ذیل را رعایت نمایند:

– هنگام مراجعه به نت سراها خود از سیستم استفاده کنند و شهریه را پرداخت نمایند و هیچگاه اطلاعات کارت خود را در اختیار فرد یا افراد شاغل در کافی نت‌ها قرار ندهند و در صورت کمک و راهنمایی خواستن از افراد مطمئن کمک بگیرند.

– هیچ‌گاه در تماس تلفنی یا هنگام صحبت با دوستان، شماره حساب و رمز خود را به زبان نیاورند.

– در هنگام پرداخت‌ اینترنتی حتماً از کیبوردهای مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت (درگاه بانک‌ها) یا کیبورد مجازی ویندوز استفاده کنند.

– بلافاصله بعد از انجام عملیات پرداخت به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

فتا از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای سایبر نظیر کلاهبرداری های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت های جعلی، سایت هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و … مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت این پلیس به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما یا به ایمیل semnan_fata@police.ir اطلاع دهند.
منبع: فارس
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −    =  88