رایانه‌های شخصی کاملا بی‌سیم تا ۲۰۱۵ از راه می‌رسند

مدیران اینتل در جریان برگزاری مجمع توسعه دهندگان این شرکت در سان فرانسیسکو از عرضه رایانه‌های شخصی کاملا بی‌سیم خود تا سال 2015 میلادی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از فوربس، اینتل نام SkyLake را برای این رایانه شخصی انتخاب کرده و می گوید با عرضه آن تمامی سیم‌ها از رایانه‌های شخصی حذف می شوند.

SkyLake برگرفته از نام تراشه‌های نسل جدید شرکت اینتل موسوم به Core M است که قرار است جایگزین نسل‌های قبلی آن موسوم به Broadwell و Haswell  شوند.

تراشه‌های Core M ضمن مصرف انرژی و برق کمتر از عملکرد مناسبی نیز برخوردار بوده و از این لحاظ بهتر از رایانه‌های شخصی متعارف هستند. این پردازنده ها از معماری پیشرفته 14 نانومتری بهره می‌برند.

برای تامین برق این رایانه ها تنها کافیست آنها را بر روی یک سطح ویژه قرار دهید تا شارژ دستگاه آغاز شود. طراحی این سیستم ویژه شارژ با همکاری اعضای گروه Alliance for Wireless Power (A4WP) صورت گرفته است که همگی برای حذف کابل برق از سیستم‌های رایانه‌ای تلاش می‌کنند. قرار است با رایزنی با هتل ها و شرکت‌های هواپیمایی بزرگ این امکانات شارژ به اماکن عمومی افزوده شود.

اینتل برای تامین برق نمایشگرهای رایانه‌های شخصی به طور بی سیم هم فناوری خاصی به نام WiDi (مخفف نمایشگر بی سیم) را ابداع کرده است که با استفاده از آن می توان حتی انرژی مورد نیاز نمایشگرهای بزرگ را هم تامین کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  12