توصیه‌های پلیس برای‌ آخرین روزهای سفر

براساس آمار پلیس راهور روز پنجشنبه گذشته 11میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده که نشانگر افزایش سفرها در روزهای پایانی تعطیلات نیمه نخست سال است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در روزهای پایانی تابستان و با افزایش حجم مسافرت‌ها پلیس یک‌بار دیگر بر کنترل دقیق جاده‌ها و نظارت بر شیوه رانندگی مسافران تأکید کرد و از مردم خواست سفرهای خود را با برنامه‌ریزی دقیق تری انجام دهند تا تجربه گرفتاری در ترافیک‌های چندساعته جاده‌ها تکرار نشود.

براساس آمار پلیس راهور روز پنجشنبه گذشته 11میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده که نشانگر افزایش سفرها در روزهای پایانی تعطیلات نیمه نخست سال است. سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا بااشاره به این نکته که حجم ترددها در جاده‌های کشور بالاست از مسافران خواست زمان سفر خود را مدیریت کنند و بازگشت‌شان را به روزهای آخر موکول نکنند. با توجه به افزایش مسافرت‌ها در شهریور‌ماه این زمان جزو پرحادثه‌ترین ماه‌ها به‌حساب می‌آید، به‌گونه‌ای که شهریور سال گذشته نزدیک به یک هزار نفر در سرصحنه تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند، اما امسال براساس اطلاعات اولیه پلیس راهور این آمار کاهش داشته است.

تردد در محورهای منتهی به استان‌های شمالی کشور به نسبت سایر جاده‌ها از حجم بالایی برخوردار است این در حالی است که جاده‌های منتهی به این استان‌ها ظرفیت تردد این همه خودرو را نداشته و معمولا شاهد ترافیک سنگینی در این مسیرها هستیم. به گفته سردار مومنی جاده‌های شمالی کشور ظرفیت این همه مسافر را ندارد و باید فکری اساسی برای این موضوع کرد. وی با اشاره به جلسه‌ای که درخصوص وضعیت جاده‌ها برگزار شد، گفت: «در جلسه بررسی چالش‌های ترافیکی طرح تابستانه در جاده‌های شمال کشور که برگزار شد نخستین موضوع بحث زیرساخت‌ها و توسعه راه‌ها بود. متأسفانه می‌توان گفت هیچ جاده‌ای نداریم که مسیر رفت و برگشت آن جدا باشد. موضوع دوم بحث نبود خدمات در جاده‌هاست. متأسفانه خدمات مناسبی در محورها وجود ندارد و رانندگان حتی در دسترسی به عابربانک و… نیز با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند که در این خصوص موارد به دستگا‌ه‌های مربوطه ابلاغ شد.» وی همچنین یک‌بار دیگر خواستار تسریع در بهره‌برداری از جاده‌های هراز و فیروزکوه شد.

تلاش برای رسیدن به نقطه مطلوب

سردار حسین اشتری، جانشین رئیس پلیس کشور نیز با اشاره به تردد بالا در محورهای مواصلاتی کشور می‌گوید: اقدامات اولیه توسط پلیس راهور در استان‌ها انجام شده و از تمامی دستگاه‌ها خواسته‌ایم با تمامی ظرفیت همکاری کنند.

سردار اشتری در جلسه بررسی چالش‌های ترافیکی طرح تابستانه در جاده‌های شمال کشور افزود: امیدواریم توان علمی و تخصصی پلیس راهور ارتقا یابد و خوشبختانه با توجه به اینکه این پلیس روی موضوعات و تکنولوژی تکیه کرده شاهد تأثیرات آن هستیم. اگرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم اما باید تلاش کنیم این فاصله را کم کرده و با سرعت بیشتری از سامانه‌های هوشمند استفاده کنیم. باید از سامانه‌های هوشمند برای رسیدن به نقطه مطلوب استفاده کرد.

سردار اشتری با اعلام اینکه پلیس نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده و با اعلام این موضوع به دستگاه‌ها سهمش را انجام داده، گفت: اگر از سامانه‌های دوربین و تجهیزات الکترونیک در نقاط حادثه خیز استفاده شود میزان تلفات و تصادفات در این مناطق کاهش می‌یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  −    =  76