نسبت تاسف بار طلاق و ازدواج در کشور

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: نسبت آمار طلاق و ازدواج در کشور نامتعادل است و به ازای هر پنج ازدواج یک واقعه طلاق ثبت می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا: معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: نسبت آمار طلاق و ازدواج در کشور نامتعادل است و به ازای هر پنج ازدواج یک واقعه طلاق ثبت می شود.

فرهاد اقطار در کارگاه 'پیشگیری از خشونت خانگی با تاکید بر همسر آزاری'  افزود: اطلاع رسانی به خانواده ها و آگاهی بخشی به مردم در گروه های سنی متفاوت با توجه به شرایط اجتماعی کشور و شدت بحران های اجتماعی ضروری است.

وی از طلاق، کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند و معلول آزاری در کشور به عنوان آسیب های اجتماعی رو به افزایش یاد کرد و گفت: بیشترین میزان تماس ها با مراکز بهزیستی در زمینه کودک آزاری و همسرآزاری گزارش شده است.

اقطار گفت: خشونت در خانواده ها از 'توهین' شروع و به خشونت و قتل منجر می شود که برای پیشگیری از خشونت باید براساس رفتارهای اجتماعی و اصول اسلامی رفتار و فرهنگ سازی شود.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی بر لزوم همکاری نهادهای مسئول، دوری از موازی کاری دستگاه های متولی و همت و همکاری رسانه ها برای آموزش عمومی مردم تاکید کرد.

کارگاه کشوری پیشگیری از خشونت خانگی با حضور معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی، کارشناسان بهزیستی 15 استان و مدیرکل امور بانوان استانداری استان چهارمحال وبختیاری در شهرکرد آغاز شد.

در این کارگاه آموزشی سه روزه دو کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مدرس خانواده آموزش های لازم را درخصوص کاهش خشونت خانگی با اولویت همسر به فراگیران ارائه می دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =