۹۰ درصد از نیازهای مشتریان بانکی با عقد مرابحه قابل پوشش است

یک عضو عضو شورای فقهی بانک مرکزی:

یک عضو عضو شورای فقهی بانک مرکزی گفت: بطور متوسط ٩٠ درصد از نیازهای مشتریان بانکی را می توان براساس عقد مرابحه پوشش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دومین نشست علمی مدیران بانک صنعت ومعدن با موضوع ایجاد مزیت نسبی رقابتی در بانک صنعت ومعدن برگزار شد.ازطریق ابزارهای مالی اسلامی با حضورموسویان دانشیارپژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ایـن جـلسـه که روز دوشـنـبه ٢٤ شهریورماه جاری به مناسبت هفته بانکداری درمحل ساختمان مرکزی بانک صنعت ومعدن برگزار گردید افخمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل و کلیه مدیران ارشد، میانی و پایه این بانک حضور داشتند.

در ابتدای نشست یاد شده افخمی ضمن بیان این که بانک صنعت ومعدن به عنوان یک بانک توسعه ای و تخصصی به دنبال ایفای نقش مؤثرترو فعال تری در روند توسعه اقتصادی میهن اسلامی است ، به کارگیری ابزارهای جدید با رویکرد شرعی – قانونی به منظور تسهیل فرایند تأمین مالی طرح های صنعتی درکشور را از ضرورت های مقطع کنونی بیان داشت .

موسویان نیز در این جلسه به ارائه مباحثی شامل جایگاه قرارداد مرابحه در متون روایی، بیع مرابحه در فقه امامیه، قلمرو قرارداد مرابحه و تفاوت های مرابحه و فروش اقساطی پرداخت .
بنا به گفته وی بیش از ٧٠ درصد تقاضای مشتریان نظام بانکی برای خرید کالا و حدود ٢٠ درصد برای خرید خدمات صورت می گیرد و این امر بیانگر آن است که بطور متوسط ٩٠ درصد از نیازهای مشتریان بانکی را می توان براساس عقد مرابحه پوشش داد.
یادآور می شود که بخش دوم این نشست با موضوع صکوک و صکوک مرابحه و کاربردآن در بانک های توسعه ای در ماه آتی انجام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  48