کاهش ۱۴ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت

با رونق بازارهای سهام و افزایش ارزش دلار قیمت جهانی طلا در هفته گذشته 14 دلار کاهش یافت و به 1216 دلار در هر اونس در پایان معاملات هفته رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم  در حالی که شاخص های بازار بورس به رقمی بی سابقه افزایش یافته، قیمت طلا به پایین ترین رقم در 8 ماه گذشته رسیده است. قیمت نقره نیز به پایین ترین رقم در 4 سال گذشته یعنی زیر 18 دلار رسیده است.

به رغم اینکه سیاستگذاران وعده دادند که نرخ استقراض را برای مدت زمان قابل توجهی در نزدیکی صفر درصد نگاه خواهند داشت، فدرال رزرو آمریکا برآورد خود برای یک نرخ استقراض کلیدی را افزایش داد و این مسئله موجب کاهش قیمت طلا برای سومین هفته متوالی شد. شاخص سهام استاندارد اند پورز 500 در بازار بورس آمریکا به بالاترین رقم تاریخی خود رسید و دلار طولانی ترین دوره رشد ارزش خود از مارس 1967 تاکنون را به ثبت رساند.

با توجه به رشد اقتصاد آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره، قیمت طلا نسبت به بالاترین رقم امسال 13 درصد کاهش یافته است.

تام وینمیل، از فعالان بازار طلا در این باره به بلومبرگ گفت: «ما شاهد هجوم سرمایه ها به بازار بورس هستیم.» وی افزود: «با توجه به افزایش ارزش دلار، بسیاری از سرمایه گذاران دیگر نیازی به نگه داشتن سرمایه های خود در بازار طلا (به عنوان یک محل سرمایه گذاری جایگزین در هنگام نامساعد بودن شرایط اقتصادی) نمی بینند.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر دیروز در پایان معاملات بازار نیویورک با 0.8 درصد کاهش به 1216 دلار و 60 سنت رسید که بیشترین کاهش قیمت از 8 سپتامبر تاکنون بود.

قیمت طلا در معاملات هفته گذشته 14 دلار کاهش داشته است. در ابتدای معاملات هفته هر اونس طلا در برابر 1230 دلار معامله می شد.

حجم دارایی های صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا در این هفته با 0.5 درصد کاهش به 1706.47 تن رسید که پایین ترین رقم از اکتبر 2009 تاکنون بود.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «سرمایه همچنان از بازار طلا به سمت بازار سرمایه در حرکت است و خوش بینی بیشتری در مورد اقتصاد آمریکا دیده می شود.» وی افزود: «دلار همچنان بر قیمت طلا فشار وارد می آورد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

17  −  9  =