تردد خودرو‌های بدون سرنشین سه شرکت در کالیفرنیا مجاز شد

مقامات ایالت کالیفرنیای آمریکا برای اولین بار به سه شرکت گوگل، مرسدس و آئودی اجازه دادند تا خودروهای هوشمند بدون راننده‌شان را در جاده‌های عمومی آزمایش کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از رویترز، بر این اساس گوگل می‌تواند 25 خودروی هوشمند خود را که با همکاری تویوتا تولید کرده آزمایش کند. این خودروها از نوع لکسوس هستند. همچنین شرکت های آئودی و مرسدس بنز هم هر یک دو خودرو را آزمایش خواهند کرد.

ایالت کالیفرنیا از نظر جمعیت و حضور شرکت های فناوری بر اکثر ایالت های آمریکا برتری دارد و کارشناسان معتقدند باز شدن پای خودروهای بدون نیاز به راننده این ایالت زمینه را برای همه گیر شدن آنها در آمریکا فراهم می آورد.

مهم ترین شرط مقامات کالیفرنیا برای صدور مجوز تست این خودروها امکان کنترل سریع آنها توسط راننده در شرایط حساس بوده است تا هیچ مشکل امنیتی برای شرنشینان اتومبیل های یاد شده به وجود نیاید.

علیرغم پیشرفت های حاصل شده در این زمینه تا عمومی شدن عرضه خودروهای یاد شده بین سه تا چهار سال زمان نیاز است و انتظار می رود این خودروها از سال 2017 وظیفه حمل و نقل مسافران را بر عهده بگیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  +    =  38