عرضه سهام اولین شرکت وامدهنده فیسبوکی در بورس

شرکتLending Club ابتدا کار خود را در فیس‌بوک آغاز کرد ولی طولی نکشید که این ایده مورد استقبال قرار گرفت و رو به رشد نهاد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،«لندینگ کلاب»به نقل از پایگاه خبری فاین‌اکسترا، شرکتLending Club  طی قراردادی با مقامات دولتی آمریکا قرار است عملیات اولین فروش سهام خود را اجرا نماید.انتظار می‌رود ارزش این عملیات تا 500 میلیون دلار نیز برسد.

هنوز تعداد سهام‌های در معرض فروش و نیز حدود قیمتی این سهام‌ها اعلام نشده است. سیتی، مورگان استنلی و گلدمن ساکس به عنوان پذیرنده، خرید اوراق بهادار «لندینگ کلاب» را متعهد شده‌اند.

یا باشگاه وام‌دهندگان یک شرکت آمریکایی است که به تناسب، به کاربران خود وام می‌دهد.این کمپانی مطرح از زمان تاسیس در سال 2007، با راه‌اندازی یک تالار گفتگوی آنلاین فضایی را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورد تا از طریق آن بتوانند به افراد وام‌گیرنده، وام‌های شخصی و توافقی بدهند.

این شرکت ابتدا کار خود را در فیس‌بوک آغاز کرد ولی طولی نکشید که این ایده مورد استقبال قرار گرفت و رو به رشد نهاد.

با این حال، در سال‌های اخیر، صنعت وام‌دهی از طریق شبکه‌های اجتماعی با موانع قانونی و نظارتی روبرو شده است.

بر همین اساس «لندینگ کلاب» و دو رقیب آن یعنی Prosper و Loanio مجبور شدند ارائه وام‌های جدید را متوقف ساخته و در سامانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت‌نام کنند

پس از آن، «لندینگ کلاب» بار دیگر توانست ضمن غلبه بر موانع، آرام آرام قدرت روزافزونی پیدا کرده و خود را به عنوان لیدر این صنعت معرفی نماید.

در حال حاضر این شرکت بیش از 5 میلیارد دلار وام به افراد و کسب و کارها اعطا نموده است، که از این مقدار یک میلیارد دلار آن فقط به سه ماهه منتهی به ژوئن مربوط می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  3