حمایت بانک توسعه صادرات ازمهندسان ایرانی

بانک توسعه صادرات برای احداث واحدهای مسکونی در ونزوئلا توسط متخصصان ایرانی، علاوه بر صدور دو ضمانت‌نامه ارزی، تسهیلات ارزی به منظور تجهیز کارگاه پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این بانک با صدور ضمانت نامه پیش پرداخت به مبلغ 142میلیون دلار و ضمانت‌نامه حسن اجرای کار به مبلغ 23 میلیون دلار برای یک شرکت ایرانی زمینه حضور مهندسان ایرانی را در پروژه های ساخت واحد مسکونی در ونزوئلا فراهم کرده است.
علاوه بر این، بانک توسعه صادرات با پرداخت  تسهیلات معادل 15 میلیون دلار به تامین بخشی از هزینه های تجهیز کارگاه و سایر هزینه های ضروری برای ساخت هفت هزار واحد مسکونی در این کشور یاری رسانده است.
دولت ونزوئلا از زمان حکومت مرحوم هوگو چاوز رییس جمهوری سابق این کشور در سال 2011 میلادی یک برنامه اجتماعی را تحت عنوان ماموریت بزرگ مسکن با هدف پاسخ دادن به مساله کمبود شدید واحدهای مسکونی آغاز کرد که طبق آن، تا سال 2019 باید سه میلیون خانه در این کشور ساخته شود.
ظرف سه سال گذشته، ونزوئلا با همکاری شرکتهایی از ایران، روسیه، چین و بلاروس موفق شده است حدود 600 هزار واحد مسکونی را در قالب برنامه یادشده بسازد.
گفتنی است آقای محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان هفته گذشته با حضور در کاراکاس، علاوه بر دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا،  از پروژه های خانه سازی که به همت شرکت های ایرانی در حال ساخت است، دیدن کرد.رئیس جمهور ونزوئلا در این دیدار گفته بود: "برادران ایرانی، ما همچنان از شما درخواست کمک داریم. ما به توسعه صنعت مصالح ساختمانی نیاز داریم."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  28