قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به روند نزولی خود ادامه داد و با کاهش 3 دلاری به 1214 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل نگرانی از تقویت ارزش دلار و افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره در آمریکا در نزدیکی پایین ترین رقم از ماه ژانویه تاکنون باقی ماند.
در حالی که شاخص دلار در هفته گذشته، برای دهمین هفته متوالی افزایش یافت، قیمت فلزات گرانبهای دیگر کاهش داشت. قیمت نقره در نزدیکی پایین ترین رقم 4 ماه اخیر قرار گرفت، در حالی که قیمت پلاتین به پایین ترین رقم از ماه دسامبر تاکنون رسید.
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز دوشنبه قیمت هر اونس طلا با 3 دلار کاهش به 1214 دلار سید.
اخیرا و با توجه به افزایش نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به پشتوانه تقویت اقتصاد این کشور، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته است.
فدرال رزرو هفته گذشته بار دیگر قول داد تا برای یک مدت زمان قابل توجه نرخ بهره را در نزدیکی صفر درصد نگاه دارد، اما در عین حال اعلام کرد که ممکن است هزینه های استقراض را زودتر از زمان مورد انتظار افزایش دهد.
هرگونه افزایش نرخ بهره، جذابیت بازار طلا را برای سرمایه گذاران کاهش خواهد داد.
کاهش اشتیاق سرمایه گذاران برای حضور در بازار طلا، خود را در آمار میزان خروج سرمایه از بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا خود را نشان داده است. حجم دارایی های اس پی دی ار گلد تراست روز جمعه با 7.78 تن کاهش به 776.44 تن رسید که پایین ترین رقم از دسامبر 2008 تاکنون بود.
ارزش دلار در مقابل ین ژاپن روز دوشنبه در نزدیکی بالاترین رقم 6 سال اخیر در نوسان بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −  54  =