ممنوعیت طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد

رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا از تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا از تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد خبر داد.

سرگرد اصغر جمشید راد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته جاری کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگانی از ناجا ، وزارت اطلاعات، دولت و قوه قضاییه طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد در قالب اضافه شدن دو تبصره به ماده 617 تعزیرات قانون مجازات اسلامی به تصویب رسید.

او ادامه داد: با تصویب این دو تبصره حمل اسلحه غیر متعارف از قبیل قداره، پنجه بوکس و غیره به قصد ارتکاب جرم ممنوع خواهد بود و حاملان اینگونه سلاح‌ها به حبس و شلاق محکوم خواهند شد.

رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا گفت: بنابرنظر اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی علاوه بر ممنوعیت حمل، تولید، خرید، فروش، عرضه و وارد کردن سلاح سرد غیر متعارف نیز جرم انگاری شد.

او گفت: با تصویب این طرح ادوات حاصله از تولید و نیز سلاح‌های کشف شده به عنوان مجازات نیز ضبط و معدوم می‌شود. سمت و سوی این طرح با ممنوعیت حمل، خرید، فروش و عرضه بیشتر بر پیشگیری از وقوع جرایم خشونت بار است؛ ضمن اینکه تصویب این طرح تاثیر سوئی بر روند تولید، خرید و فروش آلات و ادوات مجازی که در صنعت چاقو سازی تهیه می شود، ندارد و این صنعت با تولید آلات و ادوات مجاز، به فعالیت اقتصادی خود ادامه خواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  −  26  =