هشدار مجدد اتحادیه اروپا به گوگل درباره انحصار‌طلبی

اتحادیه اروپایی امروز برای چندمین بار به گوگل هشدار داد اگر این شرکت رویه‌های تجاری غیررقابتی و انحصارطلبانه خود را متوقف نکند، قطعا جریمه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از دهلی دیلی نیوز، دو طرف تاکنون مذاکرات متعددی با یکدیگر داشته و تلاش کرده اند تا این منازعه طولانی مدت را حل کنند. Joaquin Almunia کمیسیونر امور رقابتی اتحادیه اروپا به کمیته رسیدگی کننده به این موضوع در پارلمان اروپا گفته است که مرحله بعدی پیش بینی شده از سوی اتحادیه اروپا برای حل این موضوع صدور بیانیه ای اعتراض آمیز است که اتهامات گوگل در آن به طور رسمی اعلام شده است.

گوگل تا به حال بارها به طرف اروپایی قول داده تا خواسته های این نهاد را برآورده کند. این شرکت متهم به سواستفاده از تسلط خود بر بازار فناوری اروپا به منظور افزایش درآمد از طریق ارائه خدمات مرتبط با خود است و با این کار شرکت های رقیب ارائه دهنده خدمات مشابه را در حاشیه و تنگنا قرار داده است.

90 درصد از ترافیک ناشی از جستجوی اینترنتی در اروپا به گوگل مربوط می شود و موتور جستجوهای اروپایی طراحی شده هرگز نتوانسته اند در رقابت با این شرکت موفق باشند.

منازعه فعلی اولین بار در سال 2010 آغاز شد. در این سال یک شرکت انگلیسی به نام Foundem که خدمات مقایسه قیمت ارائه می‌کند به اتحادیه اروپایی در مورد نحوه نمایش لینک های مربوط به سایت خود در گوگل شکایت و این موتور جستجو را به عملکرد تبعیض آمیز متهم کرد.

این شرکت و دیگر شاکیان اروپایی می‌گویند رفتار آن کماکان تبعیض آمیز است و حاضر نشده فضایی مناسب را در جستجوگر خود به شرکت های مذکور اختصاص دهد. به نظر می رسد در صورت تداوم این وضعیت گوگل باید در انتظار جریمه چند صد میلیون دلاری باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2