دولت اعتقادی به برخورد با بدحجابی ندارد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت : دولت اعتقادی به برخورد با بدحجابی ندارد و ریشه کنی همیشگی این مشکل ، نیازمند چاره اندیشی همه دستگاه های متولی امور فرهنگی است .

ایرنا: شهیندخت مولاوردی ' شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری سومین المپیاد ورزشی بانوان زیر 26 سال شاغل در وزارت نفت که در محمودآباد برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : بدحجابی ، معلول شرایط و اتفاقاتی است که حل آن ، نیازمند شناسایی دقیق عوامل رخ دادن این اتفاق ضدفرهنگی و برخورد با آن عوامل است .

وی بیان کرد : برخورد و مبارزه با بدحجابی ، این مشکل را حل نخواهد کرد ولازم است دستگاه های فرهنگی کشور ، برای ریشه کنی آن برنامه ریزی کنند .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود : بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، 24 دستگاه دولتی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور ، متولی امور فرهنگی کشور از جمله حجاب هستند و همکاری مستمر و پایدار این دستگاه ها می تواند کشور را برای برون از این وضعیت یاری کند .

مولاوردی ادامه داد : برخورد سلبی با بدحجابان ، مرحله آخر مقابله با این پدیده است که امیدواریم با تلاش بیشتر متولیان فرهنگی ، پیش از رسیدن به این مرحله ، امور مربوط به حجاب کشور را ساماندهی کنیم .

وی به لزوم تسهیل ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت : قانون آسان سازی ازدواج جوانان چند سال قبل به تصویب رسید اما هیچگاه این قانون امکان عملی شدن پیدا نکرد که باید دلایل این ناکامی در اجرای قانون بررسی شود .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد : پیش از این قرار بود صندوق ذخیره جوانان مسوولیت امور مربوط به ازدواج جوانان را ساماندهی کند که در دولت گذشته ، این وظیفه به صندوق مهر امام رضا واگذار گردید .

مولاوردی اظهار کرد : آسان سازی شرایط برای ازدواج جوانان نیازمند شرایطی فراتر از اعطای وام ازدواج است و باید در کنار آن به امور مهم دیگری ماندن مسکن و اشتغال نیز توجه شود .

وی افزود : یکی از دستگاه های متولی امور ازدواج جوانان ، وزارت ورزش و جوانان است که این وزارت خانه در دولت تدبیر و امید ، به دنبال تدوین برنامه های جامع و دقیق برای فراهم کردن زمینه های ازدواج آسان جوانان است .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به افزایش حضور بانوان در مدیریت های کلان کشور اشاره کرد و گفت : برای استفاده از توان و ظرفیت بانوان در مدیریت کلان جامعه با مشکل اساسی مواجه هستیم .

مولاوردی بیان کرد : دولت یازدهم از بانوان توانمند در سطوح میانی کشور استفاده می کند اما هنوز آرزوی زنان در حضور مداوم در سطوح کلان و اول مدیریت کشور ان گونه که انتظار می رفت محقق نشده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =