سامانه جامع آمارهای اقتصادی بانک مرکزی رونمایی شد

در همایش «هم اندیشی آموزشی آمارگیران اقتصادی بانک مرکزی»

سامانه جامع آمارهای اقتصادی بانک مرکزی با هدف شتاب بخشی در فرآیند تعیین شاخص قیمت ها با حضور معاون اقتصادی بانک مرکزی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا، این سامانه در حاشیه همایش «هم اندیشی آموزشی آمارگیران اقتصادی بانک مرکزی» در نوشهر رونمایی شد.

این نرم افزار ضمن تبدیل فرآیند جمع آوری و تبادل اطلاعات از کاغذی به شیوه رایانه ای و برخط (آنلاین)، این امکان را برای بانک مرکزی فراهم می کند که اطلاعات را پردازش و به نهادهای تصمیم گیر اقتصادی کشور منعکس کند.

طراحان این سامانه امیدوارند که با راه اندازی و بهره برداری از آن وقفه میان تشخیص، تصمیم و اجرا در حوزه فعالیت های اقتصادی به خداقل برسد و امکان دسترسی به موقع به اطلاعات با کیفیت وجود داشته باشد.

شتاب بخشی به تولید آمارها از دیگر اهداف تعریف شده برای سامانه جامع آمارهای اقتصادی بانک مرکزی است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی در این مراسم به روز بودن آمارهای اقتصادی با استفاده از فناوری و تجهیزات نوین نرم افزاری را گامی موثر برای تحول اقتصادی در بخش های مختلف کشور دانست.

«پیمان قربانی» افزود: چنین رویکردی در حقیقت جزو سیاست های راهبردی دولت است و چنین اتفاقی می تواند نقطه عطفی در تاریخ آمار اقتصادی کشور به شمار آید.

وی راه اندازی سامانه جامع آمارهای اقتصادی و تهیه رایانه های لمسی «تبلت» و قرار دادن این تجهیزات نرم افزاری در اختیار آمارگیران اقتصادی را نمونه ای از اقدامات صورت گرفته در این بخش معرفی کرد.

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: این امکانات در واقع می تواند در شتاب بخشی فرآیند تعیین شاخص قیمت ها و اعلام به موقع آمارهای اقتصادی نقش بسیار اساسی داشته باشد.

علیرضا مقتدایی مدیر کل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی نیز گفت: امروز جمع آوری اطلاعات آماری در حوزه های مختلف اقتصادی جزو مهم ترین و دشوارترین خدمات بانک مرکزی است که از سوی آمارگیران اقتصادی انجام می گیرد.

مقتدایی افزود: تغییر رویکرد بانک از سنتی به نوین زمینه را برای کاهش بخشی از مشکلات مربوط به جمع آوری آمارهای به روز فراهم کرده است.

وی بازآموزی و آموزش ضمن خدمت همکاران مجری عملیات میدانی طرح های جاری اداره آمار اقتصادی، رشد سطح دانش و تخصص کارکنان دوایر و واحدهای آماری همسو با انجام وظایف محوله، تبادل تجربیات فنی و اجرایی طرح ها میان کارکنان ستاد و دوایر واحدهای آماری، آموزش های ویژه به کارکنان جدید دوایر واحدهای آماری را جزو برنامه های محوری و اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی به سوابق حدود 80 ساله آمار اقتصادی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: آمارهای اقتصادی در واقع جزو سرمایه های کشور و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ آمار ایران است.

این همایش با حضور 300 نفر از کارشناسان آمارگیر بانک مرکزی از امروز (شنبه) در نوشهر آغاز شد و تا نهم مهر ماه ادامه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  1