سهم مهندسان نرم‌افزار از رشد شرکت‌های بزرگ جهان

مهندسان نرم‌افزار در دهه‌های اخیر سهم قابل توجهی از رشد شرکت‌های بزرگ جهان را به خود اختصاص داده‌اند. درست به همین دلیل هم این مهندسان معمولا در شرکت‌های مختلف جایگاه با اهمیتی داشته و طبیعتا درآمد خوبی هم دارند. حالا دیگر مهندسان نرم‌افزار نه‌تنها در شرکت‌های تکنولوژی، بلکه در شرکت‌ها و بخش‌های دیگر هم نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،. با این اوصاف است که وب‌سایت بررسی مشاغل Glassdoor به تازگی اطلاعات زیادی از وضعیت مهندسان نرم‌افزار در شرکت‌های بزرگ جهان و درآمد آنها ارائه کرده است.
در نهایت گزارش منتشر شده وضعیت و سهم مهندسان نرم‌افزار از درآمد 15 شرکت بزرگ جهان بر اساس میزان ارزش بازار آنها را نشان می‌دهد. به‌طور کلی کارشناسان Glassdoor معتقدند مهندس نرم‌افزار یا برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده اپلیکیشن بودن صرف‌نظر از جایی که در آن کار می‌کنید، شغل خوب و پردرآمدی است. با این حال بد نیست بدانید که حتی در صنعت تکنولوژی هم مهندسان نرم‌افزار درآمد چندان بالایی نداشته و معمولا درآمد متوسطی دارند. 
شـــرکت Google: متوسط درآمد یک مهندس نرم‌افزار در این شرکت برابر 127 هزار و 827 دلار است. ارزش بازار گوگل برابر 393 میلیارد دلار است و 73 درصد از کارمندان آن فکر می‌کنند که تجارت گوگل در مسیر درست قرار دارد و در 6 ماه آینده ارتقا پیدا می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  49