اخذ کارمزد از کارتخوان ها منتفی شد

هیات دولت در جلسه اخیر خود به بانک مرکزی دستور داد تمام جوانب موضوع اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه های کارتخوان را بررسی کرده و پیشنهادات لازم درباره چگونگی و میزان اخذ کارمزد را به شورای پول و اعتبار منعکس و پس از تصویب آن در شورای مذکور، اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا: هیات دولت در جلسه اخیر خود به بانک مرکزی دستور داد تمام جوانب موضوع اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه های کارتخوان را بررسی کرده و پیشنهادات لازم درباره چگونگی و میزان اخذ کارمزد را به شورای پول و اعتبار منعکس و پس از تصویب آن در شورای مذکور، اقدام کند.

 براساس تصمیم هیات دولت که در جلسه دیشب اتخاذ شد، اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه های کارتخوان به تعویق افتاد.

بانک مرکزی چندی پیش تصمیم گرفت تا از ابتدای آبان ماه سال جاری به ازای هر تراکنش در دستگاه های کارتخوان فروشگاهی مبلغ 100 تا 120 تومان از دارندگان این دستگاه ها کارمزد دریافت شود که این کارمزد از حساب بانکی آنها کسر خواهد شد.

براساس تصمیم هیات دولت، اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه های کارتخوان فعلا اجرایی نخواهد شد تا در آینده در این خصوص تصمیم گیری شود.

کارشناسان معتقدند اگر بانک مرکزی از همان ابتدا دریافت کارمزد از دستگاه های کارتخوان را در دستور کار خود قرار می داد هم اکنون این مشکل به وجود نمی آمد اما پس از چند سال که از راه اندازی شبکه الکترونیک کارتی کشور(شاپرک) می گذرد بانک مرکزی قصد دارد از تراکنش ها کارمزد بگیرد.

با توجه به تمام موارد به نظر می رسد بانک مرکزی باید تمهیدات ویژه تری در نظر بگیرد تا دستاوردهای بانکداری الکترونیک که طی سال ها تلاش و فرهنگ سازی به دست آمده در مدت کوتاهی دچار خدشه و آسیب نشود. واکنش بسیاری از فروشندگان در برابر این طرح و کاهش مراجعات آنها به دستگاه های کارتخوان بخشی از این تبعات را نشان می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3