وضع قوانین جدید برای افزایش توان مقابله با سارقان آنلاین

یوروپل خواستار شد

ایجاد بازارهای سیاه زیرزمینی و خرید و فروش کلمات عبور و اطلاعات کارت‌های اعتباری با هدف کسب سود مالی از جمله مشکلاتی است که پلیس برای مقابله با کلاهبرداران با آنها مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از رویترز، یوروپل معتقد است که قوانین موجود در مواردی ردگیری متخلفان را در فضای مجازی دشوار می‌سازند. نفوذ به نرم‌افزارهای تخصصی و دستکاری آنها، ایجاد بازارهای سیاه زیرزمینی و خرید و فروش کلمات عبور و اطلاعات کارت‌های اعتباری با هدف کسب سود مالی از جمله مشکلاتی است که پلیس برای مقابله با کلاهبرداران با آنها مواجه است.

باید توجه داشت که کلاهبرداران و متخلفان ممکن است اطلاعات مسروقه را برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها نگهداری کرده و سپس از آنها سوءاستفاده کنند و در چنین مواردی ردگیری آنها کار دشواری است.

بر اساس بررسی آژانس اطلاعات جنایی اتحادیه اروپا با عنوان ارزیابی تهدیدات ناشی از جرائم سازمان یافته اینترنتی ، قوانین فعلی میزان داده‌های قابل نگهداری توسط پلیس و مدت زمان این کار را محدود می‌کند و لذا پلیس نمی‌تواند به شیوه‌ای موثر متخلفان را شناسایی و تعقیب کند. در پایان این گزارش با توجه به رشد سریع تخلفات در فضای مجازی بر بازنگری سریع در قوانین موجود تاکید شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  +    =  47