سرمایه کوثر ۶ هزار میلیارد ریال می شود

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با تاکید براینکه سرمایه این موسسه به 6 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت،گفت: آمادگی تبدیل شدن به بانک را داریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، عیسی رضایی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش سرمایه به 6 هزار میلیارد ریال از محل آورده سهامداران و دریافت مجوز آن از بانک مرکزی انجام خواهد شد چراکه این اقدام شرط لازم برای تبدیل شدن به بانک است که در نهایت باید به تصویب شورای پول و اعتبار برسد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر آماده سازی زیرساخت ها را از دیگر پیش نیازهای دریافت مجوز بانک دانست و گفت: اقدامات، حجم فعالیت ها و عملکرد موسسه نشان میدهد که این موسسه آمادگی تبدیل شدن به بانک را دارد و به همین خاطر از بانک مرکزی می خواهیم که به صورت ویژه این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

رضایی تعداد شعب موسسه را 350 شعبه اعلام کرد و با بیان اینکه افزایش شعب با توجه به توجیه اقتصادی انجام خواهد شد، در مورد اعلام لیست اموال مازاد به بانک مرکزی گفت: ما هم لیست اموال مازاد خود را به بانک مرکزی ارائه کردیم، زیرا موسسه دارای یکسری اموال تملیکی است، به عنوان نمونه دو نیروگاه به واسطه عدم بازپرداخت وام اخذ شده از سوی تسهیلات گیرنده دریافت شده است که قرار است تحت عنوان هلدینگ نیروگاهی در بورس عرضه شود.

مدیرعامل موسسه کوثر همچنین به امضاء تفاهم این موسسه با ستاد عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم موسسه کوثر برای توسعه حرمین شریفین اقدام خواهد کرد و در همین زمینه شماره حساب 110110 برای کسانی که تمایل به کمک به توسعه حرم ائمه اطهار دارند،‌ در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ادغام صندوق جوانان خیر در موسسه کوثر اشاره و مشکلات این صندوق را به مانند بحرانی برای نظام بانکی کشور عنوان کرد و افزود: به بهترین شکل این بحران را مدیریت کردیم، این در حالی است که در آن مقطع رئیس کل وقت بانک مرکزی تاکید کرد اگر صندوق جوانان خیر به بانک ملی تحمیل می شد، این بانک را بر زمین می زد.

رضایی با بیان اینکه امیدواریم برخی از دوستان با عملکرد ناصواب خود ارزش آن را خراب نکنند، تصریح کرد:در زمانی که صندوق در موسسه ادغام شد تنها شرط ما این بود که وجوهی که توسط ما پرداخت می شود به عنوان سپرده قانونی لحاظ شود که نامه بانک مرکزی در این زمینه موجود است اما در حال حاضر مواردی به صورت شفاهی مطرح می شود که اگر بخواهد عملیاتی شود مغایر با توفقات است.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر ضمن اشاره به اینکه شاکی اصلی پرونده صندوق جوانان خیر بانک مرکزی است، افزود: هنوز بانک مرکزی مباحث خود را با این صندوق تعیین تکلیف نکرده است و وضعیت شفاف سازی نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =