ادعای متفاوت درباره رشد اقتصادی

وی با بیان اینکه احتمال دارد در مقایسه سال 93 با 92 این نرخ رشد به دست آمده باشد که با کم کردن 6/4 از نرخ منفی 8/5 نتیجه منفی 2/1 می‌شود، ادامه داد: این به آن معنا است که هنوز نرخ رشد زیر صفر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به مهار تورم و خروج از رکود افزود: اعلام هدف‌گذاری مهار تورم و خروج از رکود از سوی دولت نشان از تشخیص درست این قوه از مشکلات اقتصادی است. او با بیان اینکه نرخ 21 درصد تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران برای یک‌سال گذشته نیز قابل قبول است، ادامه داد: دولت باید از رشد بی‌رویه نقدینگی جلوگیری کند و نرخ 31 درصدی رشد نقدینگی نمی‌تواند منتهی به کاهش بیشتر نرخ تورم و دست یافتن به تورم یک رقمی شود.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه نرخ رشد 6/4 درصد اعلام شده که در مطبوعات ذکر شده به شدت غلط و غلط‌انداز است، تصریح کرد: مگر می‌شود نرخ رشد منفی 8/5 درصد سال گذشته در سه ماه اول سال 93 به 6/4 درصد رسیده باشد؟ این به افسانه شبیه‌تر است. وی با بیان اینکه احتمال دارد در مقایسه سال 93 با 92 این نرخ رشد به دست آمده باشد که با کم کردن 6/4 از نرخ منفی 8/5 نتیجه منفی 2/1 می‌شود، ادامه داد: این به آن معنا است که هنوز نرخ رشد زیر صفر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8