هوای کشور، خنک و بارانی می شود

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: براساس پیش‌بینی‌های این سازمان ورود سامانه بارشی در کشور به تدریج طی روزهای آینده سبب کاهش 2 تا 6 درجه دما در برخی مناطق کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فریبا گودرزی گفت: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، ورود سامانه بارشی به کشور طی روزهای آینده سبب کاهش 2 تا 6 درجه دما شده همچنین وقوع رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، غرب، دامنه های البرز، سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق کشور را به همراه خواهد داشت. علاوه براین چند روز آینده در سواحل شمالی کشور بارش باران گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد.

او در ادامه با بیان این مطلب که دریای خزر نیز در این ایام مواج است، گفت: در حقیقت بارش‌ها طی امروز، جمعه در سواحل دریای خزر تشدید خواهد شد، این در حالی است که گستره بارش‌ها به تدریج به شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز و خراسان شمالی کشیده می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، سامنان مناطق شمال غرب کشور شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود. انتظار می‌رود طی روز آینده به‌ویژه در ساعت‌های پایانی شاهد رگبار و رعد و برق همراه با بارش‌های پراکنده در جنوب کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان جنوب کرمان و بخش‌های شمالی هرمزگان باشیم.

گودرزی ادامه داد: امروز شاهد بارش شدید باران در استان های اردبیل، گیلان، و بارش با شدت کمتر در استان‌های مازندران، گلستان و رگبار و رعد و برق دراستان‌های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و رگبار پراکنده گاهی با رعد وبرق در استان‌های کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهیم بود.

او در خاتمه با بیان این‌که دمای هوای پایتخت در روز‌های آینده روند کاهشی خواهد داشت، گفت: آسمان پایتخت شاهد افزایش ابر خواهد بود، به طوری که می توان گفت برای ارتفاعات بارش باران پیش بینی می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =