بیشترین مالیات را چه قشری پرداخت می‌کند؟

اگر مالیات حقوق بگیران را با سایر بخش های اقتصادی همانند فعالیت های شغلی و صنفی مقایسه کنیم این بخش مالیات بیشتری پرداخت می کند و سازمان امور مالیاتی در سال های اخیر برای رفع این مشکل به بخش های دیگر اقتصاد ورود کرده تا مالیات برحق را دریافت کند.

ایرنا: علی عسکری در پاسخ به این پرسش که گفته می شود بیشترین مالیات را حقوق بگیران پرداخت می کنند، آیا این امر صحت دارد یا خیر، افزود: البته این امر مقایسه است و برای رسیدن به سهم هر بخش باید مجموع پرداخت ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

وی ادامه داد: اگر مالیات حقوق بگیران را با سایر بخش های اقتصادی همانند فعالیت های شغلی و صنفی مقایسه کنیم این بخش مالیات بیشتری پرداخت می کند و سازمان امور مالیاتی در سال های اخیر برای رفع این مشکل به بخش های دیگر اقتصاد ورود کرده تا مالیات برحق را دریافت کند.

عسکری تصریح کرد: هر کس که در زمینه مالیات بیشترین اعتراض را می کند، کمترین مالیات را پرداخت کرده و غیرشفاف تر عمل می کند و این امر سیگنالی برای سازمان امور مالیاتی است.

وی ادامه داد: حقوق بگیران قشر نظام مندی هستند که قبل از دریافت حقوق، مالیات خود را نسبت به سایر بخش های اقتصاد دقیق تر و زودتر پرداخت می کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: البته برخی از حقوق بگیران از چندین شغل حقوق دریافت و برای چندین پایه مالیاتی استفاده می کنند که پایه های معافیت این افراد باید یکی شود.

وی با بیان اینکه پایه حقوق سالانه 12 میلیون تومان از معافیت برخوردار است، اظهار داشت: فردی که حقوقش از 12 میلیون تومان بیشتر باشد مازاد آن را باید مالیات پرداخت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. جعفر می گوید

    مالیاتی که از شرکت های مثل مخابرات ، اداره برق ، ایران خودرو ، سایپا و … می گیرید نه تنها از درآمدشان نمی دهند بلکه از مردم بیچاره مستقیم می گیرند و از جیب مردم است شاهد این موضوع مبلغ مالیات ارزش افزوده در قبض ها و فاکتور فروش این شرکت هاست که به صراحت می آورند و به زور می گیرند به همین خاطر هر روز گنده تر می شوند

ارسال یک پاسخ

8  ×    =  16