ممنوعیت استخدامی دیگر برای دختران مجرد

شهیندخت مولا‌وردی گفت:‌ معاون امور زنان ریاست جمهوری برنامه‌‌ای را در خصوص قانون تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار خود قرار داده که هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم تا موانع اجرای آن مشخص و راهکارهای لازم برای اجرای آن تعیین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،وی افزود: هم‌اکنون دختران زیادی در جامعه ما هستند که هنوز ازدواج نکرده‌اند و از آنان تحت عنوان خودسرپرست یاد می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند شناخت دقیق مسئله است اما در پروژه خانواده سالم سعی کرده‌‌ایم نیازها و اقتضائات این گروه را در نظر بگیریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد:‌ در گذشته وقتی صحبت از زنان سرپرست خانوار می‌شد ذهنمان به سمت زنان مطلقه و بیوه هدایت می‌شد اما هم‌اکنون دخترانی که ازدواج نکرده‌اند نیز در این گروه جای گرفته‌اند.

مولاوردی در خصوص ممنوعیت استخدام دختران مجرد در هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: هنوز این قانون در صحن علنی تصویب نشده است و تنها یک پیشنهاد است و تا به قانون تبدیل شود فرایند طولانی در پیش دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان در ارائه اینگونه نظرات به آثار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن نیز توجه داشته باشند و همه جانبه آن را مورد بررسی قرار دهند و امیدوار هستیم این طرح در مرحله نهایی به واقعیت‌های جامعه نزدیک شود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  48