بارش باران آستارا را در آب فرو برد

بارش باران که از شامگاه پنجشنبه در مناطق غربی استان گیلان آغاز شده، موجب آبگرفتگی شدید خیابان های شهر آستارا شد و اندک مسافران تعطیلات عید قربان را غافلگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در پی بارش شدید باران، معابر داخل شهری آستارا دچار آبگرفتگی شده و جاری شدن آب باران اختلال جدی در تردد شهروندان ایجاد کرد.

بسیاری از مسافران که به بهانه تعطیلات عید قربان به آستارا سفر کرده و در محوطه باز و در کنار خیابان ها و پیاده روها و کمپینگ های شهر آستارا چادر زده بودند، با جمع کردن چادر به اماکن اقامتی شهرستان پناه برده و یا آستارا را به مقاصد دیگری ترک کردند.

بارش شدید باران همچنین تردد در جاده های منتهی به شهرستان آستارا را نیز مختل کرد به طوری که به علت شدت باران، برخی از رانندگان با کاهش دید جاده ای ، خودرو خود را در کنار جاده متوقف کرده و پس از آرام شدن شدت بارش به راه خود ادامه می دهند.

با شدت گرفتن بارش باران و کاهش هشت درجه ای دمای هوا طی 24 ساعت گذشته ، اهالی آستارا به استفاده از لباس ضخیم روی آوردند.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا در گفت‌وگو با ایرنا، میزان بارندگی 24 ساعت گذشته در این شهرستان را 118 میلیمتر اعلام کرد.

فردین فرتوت نیا گفت: این سامانه بارشی که با کاهش محسوس و هشت درجه سانتیگرادی دما همراه بود ، دمای هوا را در آستارا به 14 درجه کاهش داد.

وی رگبار شدید، رعد و برق، آبگرفتگی معابر و مواج بودن دریا را از جمله آثار وضعی ورود توده هوای بارش زا به شمال کشور ذکر کرد.

وی افزود: این سامانه بارشی با همین شدت تا بعد از ظهر فردا نیز در منطقه فعال خواهد بود و روز یکشنبه هوا نیمه ابری و ابری و همراه با بارش خفیف خواهد بود.

وی میزان کنونی دمای هوا در شهر آستارا را 14 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت را 95 درصد اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بارش یک هزار و 200 میلیمتری سالانه جزو پربارانترین مناطق ایران محسوب می شود.

آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در شمال استان گیلان در همجواری جمهوری آذربایجان واقع است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =