اوراق صکوک با هدف تامین منابع مالی برای صادرات منتشر می شود

وکیلی:

مدیر عامل بانک توسعه صادرات با اشاره به انتشار اوراق اجاره صکوک با ضمانت این بانک گفت: این اوراق و اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی لازم برای صادرات منتشر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک توسعه صادرات،  دکتر وکیلی افزود:در  هفته اول مهرماه  برای  برای نخستین بار در کشور با ضمانت بانک توسعه صادرات اوراق صکوک اجاره در بورس اوراق بهادار تهران منتشر شد.

دکتر وکیلی یادآور شد: ارزش این اوراق بالغ بر دو هزار میلیارد ریال و بانی آن شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است. شرکت‌های تامین سرمایه‌ی لوتوس پارسیان و آرمان مشترکا متعهد پذیره نویس و بازارگردان اوراق هستند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاست های اجرایی برنامه پنج ساله این بانک گفت: این بانک برای تامین منابع برای صادرکنندگان کشور تلاش می کند علاوه بر تامین منابع مالی از محل انتشار اوراق متعدد به تامین منابع مالی به روش سندیکایی بپردازد.

وی ادامه داد: صادرکنندگان و فعالان اقتصادی کشور هم در قبال انتقال گردش حساب خود به این بانک مشوق های مناسبی دریافت خواهند کرد و منابع آنان در جهت حمایت از صادرات کشور به کار گرفته می شود.

دکتر وکیلی افزود: این بانک مشروط به آنکه فعالیت های اصلی و توسعه ای آن تحت الشعاع قرار نگیرد به دنبال جذب منابع  از طریق خطوط اعتباری و عاملیت فعالیت های تامین مالی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  +    =  49