کانادا هم به جنگ داعش رفت

‘استفان هارپر’ نخست وزیر کانادا اعلام کرد که کشورش قصد دارد با اعزام جنگنده به عراق در حملات هوایی علیه گروه تروریستی ‘داعش’ مشارکت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا: 'استفان هارپر' نخست وزیر کانادا اعلام کرد که کشورش قصد دارد با اعزام جنگنده به عراق در حملات هوایی علیه گروه تروریستی 'داعش' مشارکت داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از اوتاوا نوشت: هارپر از ارائه لایحه مشارکت در عملیات نظامی علیه داعش برای دوره ای شش ماهه خبر داد.

این خبرگزاری ادامه داد: این لایحه قرار است روز دوشنبه در مجلسی به رای گذاشته شود که حزب هارپر 165 کرسی از 308 کرسی آن را در اختیار دارد.

نخست وزیر کانادا احتمال اعزام نیروهای نظامی برای مبارزات زمینی را در عراق رد و اعلام کرد که ماموریت کانادا در عراق به اعزام جنگنده های 'اف 18' خلاصه می شود.

هر چند که نظرسنجی ها از موافقت 64 درصدی کانادایی ها با اقدام نظامی کشورشان علیه داعش حکایت دارد، 'لیبرال'ها و 'نئو دموکرات 'ها، هواداران دو حزب مهم دیگر کانادا اعلام کرده اند که روز دوشنبه به این لایحه رای نمی دهند.

هارپر در اظهارات دیروز خود به تعداد جنگنده هایی که قرار است به عراق اعزام شوند، اشاره نکرد اما رسانه های کانادا از اعزام چهار تا هشت فروند اف 18 خبر می دهند.

تصمیم تازه کانادا نخستین مداخله نظامی خارجی دولت این کشور، پس از حمله هوایی به لیبی در سال 2011 میلادی محسوب می شود.

پیشتر آمریکا و کشورهای فرانسه و انگلیس از اروپا به بهانه سرکوب داعش، بمباران هوایی بخش های وسیعی از عراق و سوریه را آغاز کرده اند که به نظر کارشناسان این حملات به دلیل منظم نبودن فعالیت های گروه تروریستی داعش چندان مفید نبوده و تنها راه را برای مداخله نظامی در این دو کشور خاور میانه گشوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  3  =