آداب استفاده از موبایل در کره شمالی

به نظر می‌رسد استفاده از تلفن‌های همراه در کره شمالی چنان گسترده شده است که رسانه‌های دولتی صدور دستور‌العمل هایی را برای نحوه استفاده از آنها آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گرارش داد؛ مقاله‌ای در یک مجله‌‌ای فرهنگی که هر سه ماه یک بار منتشر می‌ شود می‌ گوید رشد میزان استفاده از تلفن همراه "گرایش برخی از مردم را به سرپیچی از قوانین و مقررات مناسب با گوشی‌های تلفن همراه" به همراه داشته است.

مشکلات مطرح شده چندان متفاوت با آنچه خارج از این کشور کمونیست و منزوی می‌ گذرد، نیستند. یکی از انتقادهای شدید این است: "صحبت با صدای بلند یا بحث و جدل از طریق تلفن همراه در مکان‌های عمومی که عده‌ زیادی در آن تردد دارند، رفتاری بی‌ ادبانه و ناشی از بی‌ فکری‌ است."

این مجله می‌گوید برای کاهش گفتگوهای غیر ضروری، افراد باید در هنگام پاسخ به تماس تلفنی خود را معرفی کنند، هر چند که بر خلاف خطوط تلفن ثابت، در تماس با تلفن همراه، شماره ‌گیرنده به طور کلی مشخص و شناخته‌ شده است.

این گزارش می‌ افزاید این کار باعث جلوگیری از پرسش‌هایی مانند " الو؟ رفیق یونگ-چئول شما هستید؟" خواهد شد و همچنین اذعان می‌کند با این که شما فرد تماس‌ گیرنده را می‌ شناسید اما با معرفی خود، او را از این که درگیر گفتن نام و مشخصات خود بشود نجات می‌دهید.

از زمان شروع به کار اولین شبکه همگانی تلفن همراه در کره شمالی در سال 2008، تعداد مشترکان به بیش از دو میلیون نفر افزایش یافته است. اما تماس‌های بین‌المللی مجاز نیستند و مالکیت تلفن‌های همراه تا حدی زیادی به نخبگان و ثروتمندان محدود شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −  64  =