آغاز فعالیت پلیس افتخاری از امروز

سردار تقی مهری در حاشیه برگزاری دومین گردهمایی فرماندهان و کارکنان یگان حفاظت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس افتخاری برای مشارکت مردمی به منظور ایجاد امنیت در کشور فعالیت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: از امروز فعالیت پلیس افتخاری در کنار سایر پلیس‌ها در حوزه‌های مختلف مانند کلانتری و پاسگاه آغاز می‌شود.

سردار تقی مهری در حاشیه برگزاری دومین گردهمایی فرماندهان و کارکنان یگان حفاظت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس افتخاری برای مشارکت مردمی به منظور ایجاد امنیت در کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: پلیس افتخاری بر اساس قانون استخدامی نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته و یک پلیس مردمی است و شامل افرادی می‌شود که داوطلبانه حاضر به همکاری با نیروی انتظامی شده‌اند و ناجا این افراد را سازماندهی می‌کند و به آنان آموزش می‌دهد. پلیس افتخاری نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند ایفا کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه گفت: اقدام خاص پلیس پیشگیری که شامل پلیس فرودگاه‌ها، راه آهن، کلانتری و غیره می‌شود حفاظتی و مراقبتی است. یکی از برجسته ترین کارها مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت از سوی خود این افراد است و در حال حاضر حدود 40 هزار نگهبان محله اعم از زن و مرد در سطح کشور در مراکزی مانند مجتمع‌های مسکونی، تجاری و درمانی فعالیت می‌کنند و از آنها برای برقراری نظم و امنیت در سازمانها و دستگاه‌های دولتی بهره برده می‌شود.

مهری اجرای طرح مدیریت کیفیت در سطح کلانتری‌ها را موضوع بسیار مهمی دانست و اظهار کرد:‌ این طرح در چند سال اخیر در نیروی انتظامی آغاز شده و باعث اصلاح برخی فرآیندها شده است که این طرح شامل موضوعاتی مانند تکریم ارباب رجوع می‌شود.

مهری در پایان گفت: یکی از کارهای برجسته انجام شده ایجاد دایره مشاوره و مددکاری در سطح کشور است و حدود 70 درصد از پرونده‌های اختلافات خانوادگی و نزاع به کمک این مشاوران به سازش تبدیل شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3