رفع محدودیت انتقال پول از سوی بانک‌هایی که تحریم نیستند

عاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بانک مرکزی و برنامه‌هایی که در دولت در حال انجام است، امیدواریم محدودیت نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی برطرف شود و بانک‌هایی که در فهرست تحریم نیستند بتوانند سریع‌تر در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ولی الله افخمی راد – رییس سازمان توسعه تجارت – در گفت‌و‌گو با ایسنااظهار کرد: تحریم بانکی یکی از مشکلاتی است که هزینه انجام فعالیت‌های اقتصادی را بالا می‌برد و حداقل اگر این فعالیت‌ها را متوقف نکند فضا را برای صادرات محصولات، غیر رقابتی می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود آنچه در توان سازمان توسعه تجارت بوده انجام دادیم، گفت: امیدواریم با برنامه هایی که در حال انجام است، حداقل بخشی از بانک‌ها که در فهرست تحریم نیستند بتوانند سریع‌تر در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مشوق‌های صادراتی و احتمال اختصاص بودجه مستقل به آن‌

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه شورای عالی صادرات برای حمایت از صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا و های‌تک اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده، مشوق‌های صادراتی در ردیف بودجه مستقل به مجلس ارائه شود.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اعزام هیات‌های تجاری و با بیان اینکه این اقدام یکی از راهکارهای توسعه صادرات کشور محسوب می‌شود، گفت: برای افزایش برقراری ارتباط با سایر کشورها، برنامه‌ریزی‌های شده و نکته‌ای که شاید متفاوت از گذشته باشد این است که در سفرهایی که مسئولان به منظور شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک یا در راستای توسعه روابط دو جانبه به کشورهای مختلف دارند، معمولا تیمی از صادرکنندگان بخش خصوصی متناسب با فعالیت‌هایی که در آن کشور انجام می‌شود شناسایی کنیم و همراه ببریم.

وی ادامه داد: اعزام هیات‌های تجاری کماکان ادامه خواهد داشت. این اعزام به همراه مسئولان یا در قالب گروه‌های تجاری است که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

ترغیب خارجی‌ها برای راه‌اندازی کارخانه در ایران

افخمی‌راد با اشاره به تمایل کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران گفت: ترغیب خارجی‌ها برای راه‌اندازی کارخانه در ایران، تکنولوژی‌ خارجی را به کشور منتقل و فضای رقابتی مفیدی را ایجاد می‌کند که به تقویت توان تولیدی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی و در نتیجه افزایش صادرات منجر می‌شود.

وی تقویت ارتباط با کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای همسایه را در جذب سرمایه‌گذاران خارجی موثر دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  69  =  72