امکان برقراری مجدد ارتباط سوئیفت با بانک سینا/ خروج تدریجی از تحریم کشورهای اروپایی

مدیرعامل بانک سینا خبر داد

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به اجرای حکم دادگاه اتحادیه اروپایی توسط وزارت خزانه‌داری انگلیس و لغو تحریم‌ این بانک گفت: از مزایای این اقدام، برقراری مجدد سوئیفت و امکان ایجاد کارگزاری بانک در کشورهای اروپایی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کورش پرویزیان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به قطعی شدن حکم دادگاه اتحادیه اروپا برای بر لغو تحریم بانک سینا در خرداد ماه امسال، اظهارداشت: با وجود این حکم، کشورهای عضو اتحادیه بانک سینا را از فهرست تحریم‌ها خارج نمی‌کردند.

وی افزود: در گام اول خزانه‌داری انگلیس هم بانک و بیمه سینا و هم شرکت ملی نفتکش را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد.

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع تحریم‌ بانک سینا توسط همتی مدیرعامل سابق این بانک، گفت: در خرداد ماه موفق به دریافت حکم قطعی خروج بانک از فهرست تحریم‌ها شدیم که البته هزینه و زمان زیادی برای تحقق این هدف صرف شد و به هر حال این اقدام انگلیس می‌تواند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ترغیب به حذف نام بانک از فهرست تحریم‌ها کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به دریافت این رای و اقدام وزارت خزانه‌داری انگلیس در آینده خزانه‌داری آمریکا هم نام بانک سینا را از فهرست تحریم‌ها خارج کند.

پرویزیان با بیان اینکه رای دادگاه برای حذف نام بانک سینا از فهرست تحریم‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا بود، گفت: با توجه به اینکه هر کشوری اختیاراتی در محدوده سرزمینی خود دارد، در گام اول رفع تحریم توسط خزانه‌داری انگلیس انجام شده و به تدریج سایر کشورهای عضو اتحادیه هم این اقدام را انجام خواهند داد.

وی گفت: از مزایای خروج بانک از لیست تحریم‌ها، برقراری مجدد سوئیفت و امکان ایجاد کارگزاری بانک در کشورهای اروپایی است و این مساله موانع فعالیت بانکی را از بین می‌برد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1