۱۵۰۰روستا تلفن خانگی ندارند!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: انصاف نیست که جوانان ما بیکار باشند زیرا واردات راحت‌تر است. وزیر ارتباطات در روز رأی اعتماد گفتند که برای حمایت از تولید داخل حتی معاونت ویژه راه می‌اندازم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رضا رحمانی در مراسم افتتاح ایرانسل تله‌کام 2014 اظهار داشت: با توجه به نقش ICT در پیشرفت کشور در اصلاحیه کمیسیون‌های مجلس پیشنهاد داده‌ایم که نام کمیسیون صنایع و معادن مجلس به گونه‌ای نشان از ICT نیز داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با آمارهایی که دریافت کرده‌ام باور نمی‌کردم هم‌اکنون بیش از 1500 روستای بالای 20 خانوار فاقد تلفن خانگی باشند، اما هستند.

وی گفت: همچنین هم‌اکنون بیش از 11 هزار روستای زیر 20 خانوار نیز تلفن خانگی ندارند و 25 هزار روستا نیز نیازمند پوشش تلفن همراه هستند.

رحمانی ادامه داد:در مجلس بودجه خوبی برای این کار پیش‌بینی شده است که امیدواریم این کاستی‌ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از مشکلات حوزه ICT تولید داخل است و یکی از برنامه‌هایی که وزیر ارتباطات در روز رأی اعتماد در مجلس عنوان کرد و با آن تفاهم داشتیم حمایت از تولید داخل بود.

وی ادامه داد: در سال 84 حدود 800 میلیون دلار صرف واردات تجهیزات مخابراتی و ارتباطی شده است و همچنین در سال 92 این رقم به 3 میلیارد دلار افزایش یافته است، از سوی دیگر با احتساب 60 میلیون گوشی موبایل در دست مردم حجم بازار گوشی موبایل بیش از 2 میلیارد دلار تخمین زده شده است که البته 90 درصد از این کالاها به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و باقی بازار گوشی همراه نیز در برخی موارد حتی بدون یک نمایندگی مجاز است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از مدیران تقاضا می‌کنم که بحث تولید را جدی بگیرند، انصاف نیست که جوانان ما بیکار باشند زیرا واردات راحت‌تر است. آقای واعظی من به شما علاقه دارم اما شما در روز رأی اعتماد گفتید که حتی معاونت تولید داخل راه می‌اندازید.

رحمانی همچنین بر لزوم حمایت از صنعت نرم‌افزار تاکید کرد.

وی یکی دیگر از راه‌حل‌های ایجاد اشتغال را راه‌اندازی کال‌سنتر در شهرهای دورتر عنوان کرد و گفت: قبلاً نیز گفته‌ام که انتقال پایتخت راه‌حل نیست اما می‌توان تهران را از مرکزیت صنعتی و فعالیت‌های غیرضروری خارج کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: راه‌اندازی کال‌سنتر‌ها ایده تجربه شده‌ای است که در شهرستان‌های کوچک‌تر برای اشتغال جوابگو است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قرار است وزیر ارتباطات در مجلس حاضر شوند و در مورد فعالیت‌های وزارت به مجلس گزارش دهند.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930714000515#sthash.GepoNdih.dpuf

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  ⁄    =  3