ادعای کمک ایران به بانک بحرینی برای خرید باشگاه لیدز یونایتد انگلیس

پایگاه خبری دیلی میل انگلیس مدعی شد، یک شرکت ایرانی به بانکی بحرینی برای خرید باشگاه لیدز یونایتد انگلیس کمک مالی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم پایگاه خبری دیلی میل مدعی شد، یک شرکت ایرانی به بانکی بحرینی برای خرید باشگاه لیدز یونایتد کمک مالی کرده است. در صورت صحت این ادعا، این به منزله نقض تحریم ها علیه ایران خواهد بود. این در حالی که تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر تایید این ادعا ارائه نشده است.
بانک بحرینی گالف فایننس هاوس در دسامبر سال  2012 از طریق یکی از شعب خود مستقر در دوبی باشگاه لیدز یونایتد را از کن بیتس مالک سابق این باشگاه خریداری کرد. به گفته منابع مطلع گالف بیزنس هاوس در زمان انجام این معامله، برای پرداخت کل مبلغ قرارداد نیازمند منابع مالی بوده است. بر اساس این ادعا، این پول به صورت موقت از یک شرکت دیگر که بخشی از مالکیت آن متعلق به شرکت اینجازات تکنولوژی فاند بوده قرض گرفته شده است.
بخشی از  سهام شرکت اینجازات تکنولوژی فاند متعلق به یک شرکت وابسته به دولت ایران است که تحت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد. مشخص نیست که آیا مالک قبلی باشگاه از ارتباط این شرکت ایرانی با معامله مذکور اطلاع داشته است یا نه و آیا اقدام خلافی در این خصوص مرتکب شده است یا نه؟
مقامات ارشد بانک بحرینی در بحرین و دوبی و سخنگویان این موسسه مالی تاکنون پاسخی به این ادعاها نداده اند.
بانک گالف فایننس هاوس، اوایل امسال 75 درصد سهام این تیم باشگاهی را به فردی به نام ماسیمو سلینو سرمایه دار ایتالیایی فروخت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  56