یک تحریم دیگر علیه ایران لغو شد

شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این شرکت با توجه به عدم اعتراض اتحادیه اروپا در مهلت تعیین شده برای تجدیدنظر لغو شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این شرکت با توجه به عدم اعتراض اتحادیه اروپا در مهلت تعیین شده برای تجدیدنظر لغو شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران با توجه به حکم دادگاه عالی اروپا و عدم اعتراض اتحادیه اروپا به این حکم لغو شده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رویترز اظهار کرد: اتحادیه اروپا در حال تلاش برای حل این مساله است. اگرچه زمان تجدیدنظر گذشته اما تلاش‌ها برای حفظ نام این شرکت در لیست تحریم‌ها ادامه دارد.

شرکت ملی نفتکش ایران که بزرگ‌ترین شرکت انتقال دهنده نفت این کشور به شمار می‌آید پیش از این علیه تحریم‌های اتحادیه اروپا اعتراض و تاکید کرده بود که منابع این شرکت خصوصی از صندوق‌های بازنشستگی تامین می‌شود.

این شرکت هرگونه ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت را رد کرده است.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا مستقر در لوگزامبورگ در ماه ژوئیه اعلام کرد: هیچ دلیلی برای قرار دادن نام شرکت ملی نفتکش ایران در لیست تحریم‌ها وجود ندارد. این حکم به دلیل وجود امکان درخواست تجدیدنظر اتحادیه اروپا دو ماه در حالت تعلیق قرار داشت.

علی اکبر صفایی مدیر اجرایی این شرکت بزرگ ایرانی در این باره گفت: ما از لغو این تحریم‌ها خرسند هستیم. ما همیشه روابط تجاری خوبی با شرکایمان در اتحادیه اروپا داشتیم و همواره به دنبال باز گرداندن این روابط بوده‌ایم.

صفایی افزود: اکنون به نظر می‌آید که این دوره سخت به پایان رسیده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در سال 2012 به بهانه برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرد که به موجب آن هرگونه ارتباط تجاری میان اتحادیه اروپا، شرکت‌ها و شهروندان آن با شرکت ملی نفتکش ایران ممنوع شد.

این تحریم‌ها به شدت در صنعت نفت ایران تاثیرگذار بوده است.

اما نام این شرکت هنوز در لیست تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران قرار دارد. مسئولان بیمه و کشتیرانی می‌گویند که این بدین معنی است که این شرکت برای تضمین بین‌المللی امنیت نقل و انتقالاتش با توجه به وجود این محدودیت‌ها هنوز با مشکلاتی روبروست.

از طرف دیگر لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران کمک می‌کند تا این شرکت ارتباط خود با شرکای اروپایی‌اش شامل شرکت‌های باربری دریایی را احیا کند.

به گزارش رویترز، وزارت اقتصاد و دارایی انگلیس روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت ملی نفتکش ایران با توجه به اینکه اتحادیه اروپا علیه حکم دادگاه عالی اعتراضی نکرده است از این پس نباید در لیست تحریم‌ها باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =