دومین شب اعتراضات در سنت لوییس

به گزارش ریانوستی ، شرون جکسون سخنگوی پلیس سنت لوییس تصریح کرد که در جریان نافرمانی مدنی حداقل 8 نفر بازداشت شده اند. یک نفر به علت در اختیار داشتن ماریجوانا ، دو نفر به علت تجمع غیر قانونی و دو نفر نیز به علت آسیب رساندن به اموال بازداشت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بر اساس این گزارش وی در ادامه تاکید کرد: یک مامور پلیس نیز در درگیری با معترضان از ناحیه بازو زخمی شده است. دو دستگاه خودروی پلیس نیز آسیب دیده است و یک فروشگاه محلی نیز با خساراتی روبرو شده است.

شهر سنت لوییس در حالی بار دیگر صحنه اعتراضات شده است که یک جوان دیگر سیاه پوست آمریکایی که حدود 20 سال سن داشته توسط یک مامور پلیس هدف گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده است.

افسر پلیس آمریکایی زمانی مرتکب قتل این جوان سیاه پوست در سنت لوییس ایالت میسوری شده است که قصد داشته وی را مورد بازرسی قرار دهد.زمانی که پلیس آمریکایی قصد داشته تا این کار را انجام دهد جوان سیاه پوست شروع به فرار کرده و به سوی وی شلیک کرده است و پلیس نیز مجبور شده تا به سوی این جوان شلیک کند.

وقوع این اتفاق در شرایطی است که قتل مایکل براون جوان سیاه پوست 18 ساله در شهر فرگوسن موجب بروز اعتراضات گسترده ای در این شهر و سایر شهرهای آمریکا شد.این حادثه سئوالات و ابهامات در خصوص تبعیض نژادی در جامعه آمریکا را به شدت افزایش داده است. مقام های آمریکایی از جمله اریک هولدر وزیر دادگستری این کشور انتقادات زیادی را نسبت به تاکتیک ها و اقدامات پلیس مطرح کرده اند.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  2  =  4